2865
Sök

Paypal?

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Är det någon som använts sig av paypal?
Har sålt en grej till en i utlandet och hon ska föra över pengar via paypal. Jag har fått mail ifrån paypal och de vill att jag skickar paketet och kommer då föra över pengar, alltså paypal har pengarna redan.
Har ju hört talats om de men undrar alltså om det går lita på paypal fullt ut?

69 Inlägg
25 april 2006
Jag har gjort någon affär över paypal och jag har aldrig haft några problem med det!

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Ok, för det är en tjej ifrån england som vill köpa min telefon som jag köpte för ca 400kr.
Hon vill att jag ska skicka den till hennes son i nigeria och för det här ska jag få  320 amerikanska dollar.

Saab nörd
224 Inlägg
25 april 2006
jens skrev:
Ok, för det är en tjej ifrån england som vill köpa min telefon som jag köpte för ca 400kr.
Hon vill att jag ska skicka den till hennes son i nigeria och för det här ska jag få  320 amerikanska dollar.

Ojojoj, fin affär:D

Saab For Life!

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jo, men jag tycker det värkar lite konstigt, hon kan ju köpa en telefon i england billigare och skicka själv ju?! Men får jag 320 dollar för det så spelar det ingen roll.

Mustangfrälst
199 Inlägg
25 april 2006
Jag använder paypal ofta. Har gjort säkert 20 överföreningar senaste året har fungerat perfekt allt gångerna. Använder det oftast när jag handlar på Ebay.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Ok. Kom på en till sak. Om hon vill föra över pengar till mig, måsta jag då ha paypal?
Jag startade mitt paypalkonto idag och jag fick mailen om att paypal har mottagit 320 dollar som ska till mig före de.
I mailet står det att jag ska skicka paketet sen skriva in koden man får när man skickar det, så de kan spåra paketet antar jag, sen får jag mina pengar.

1 Inlägg
25 april 2006
GO for it. om inte du får pengarna är paypal ansvariga. titta hur det finkar, för att paypal är värdlens stösrta bolag för just dessa verksamheter.

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Ok, men är det någon som vet om de kan föra över pengarna direkt till mitt bankkonto i föringssparbanken?
I mailet står det ready to transfer money to your bank account, men de kanske menar mitt paypal konto.

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
25 april 2006
Använder Paypal minst en gång  i månaden när jag köper från Ebay

Allt för den där jävla hatten!

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Då borde du kunna svara på alla mina frågor.
Du kan ju läsa igenom de jag skrivit i den här tråden sen pm mig, de vore snällt.

30 Inlägg
25 april 2006
Det här kan ju inte va sant.

Hur kan man få mail ifrån paypal att det finns pengar som väntar på en, INNAN man skapat ett konto? Låter som en bluff.

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jag vet, men hon som skickade pengarna frågade om mitt konto så jag skrev min mail, men pengarna finns inte på mitt konto, de finns hos paypal. Jag ska försöka få fram lite info om de kan skicka pengarna till mitt bankkonto eller hur de ska göra. Tänkte om någon startat ett konto med min mail.

375 Inlägg
25 april 2006
Rudan skrev:
Det här kan ju inte va sant.

Hur kan man få mail ifrån paypal att det finns pengar som väntar på en, INNAN man skapat ett konto? Låter som en bluff.

Håller med. Att du skulle fått mailet innan du skapat kontot kan inte stämma. Luktar skumt som fan. Hon kan omöjligt betala in några pengar genom Paypal till någon som inte har konto där.
Jag använder också paypal titt som tätt och det har aldrig varit några problem för mig.

264 Inlägg
25 april 2006
lita inte på detta, just nigeria har på sista tiden blivit känt för div. olika internetbedrägerier!
ingen betalar 320 dollar för "besväret" att skicka en 400 kronors telefon till nigeria!!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jo visst är det konstigt, men jag har ju fått mail och allt. Det står ju i mailet att de kan föra över pengarna till mitt bankkonto, de kanske menar att de kan föra över till mitt riktiga bankkonto i sverige och inte till paypal.
Jag tycker ju också det värkar skumt, men paypal själva verkar ju inte tycka det direkt.

Jag tycker också det värkar konstigt att någon skulle betala 320 dollar för en 400krs telefon, men att jag fått mail ifrån paypal är ju konstigt.
Senast redigerat av jens (25 april 2006)

10 287 Inlägg
25 april 2006
Stopp!!

Det ser antagligen ut som om mailet kommer från paypal, men kollar man noga så stämmer antagligen inte avsändarens identitet exakt utan från typ http   hmm/paypal.com-dh.info/ . Och lämna för guds skull inte ut något banknummer.

Klicka INTE INTE INTE på några länkar, då laddar skiten ner en trojan.

Anmäl detta till Paypal: spoof@paypal.com .

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jag tror inte det är riktigt så jag ska inte skicka något meddelande till paypal, skrev bara ett mail till "hon" som köpt den att jag var smartare än henne för jag antagligen kom på hennes bluff.

Fartdåre
286 Inlägg
25 april 2006
Huh! Blev rädd i början när jag läste att du verkligen gick på det! Jag var med om precis samma sak när jag skulle sälja min bärbara dator då det plötsligt kom folk från utlandet o erbjöd en massa pengar och ville att dem skulle skicka någon check eller genom någon liknande "paypal" som jag aldrig hört talas om och direkt visste jag juh att det var någon bluff.

Man måste vara grymt försiktig när man gör såna här affärer genom internet. Hittills har jag inte haft problem som tur.

137 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jag tänkte ju direkt när jag fick mailet ifrån köparen där det stod att hon erbjöd mig 300 dollar att det måste vara bluff, men sen när det kom ett mail ifrån paypal som jag hade hört talas om tänkte jag att det kanske inte var bluff.
Men i fortsättningen ska jag vara mycket mer försiktig.

Sök