Vi har slipat ner skärmen nu och fått bort det värsta av lacken
Efteråt blev det av med spackel Var en liten inåtbuckla som inte gick att rätta till så det fick bli ett par lager spackel istället
Så här ser det ut efter att man har spacklat ett par gånger... Och slipandet!
Gubben förbereder mer kladd till smårepor som var hyffsat djupa.. Men ska det bli fint så ska det göras
Sen tog vi en paus från skärmen och jag börjar pilla med en del som satt på den gamla skärmen som hade knäckts.. Men oturligt nog så var skruvarna mjuka eller jag var för stark De bröts på mitten och kommer inte åt de andra halvorna för ABS rören Men ska filura ut det på något vis
Efter att ha fixat det så bar det av mot skärmen igen.. Nu var det dax för grundmålningen
Så ser det ut för tillfället, burken slutade fungera Grr! Har ca 1 m kvar att spreja ovanför sidan, så det blir att åka in till Mekonomen och klaga på burken
Det var en rejäl smäll den fick, men som tur var verkar den (och) ni klarat sig hyggligt i alla fall
Jo det var ju det.. Bilen fastnade i fronten på något viss och slet med sig vänstra sidan.. Men som tur var så var det inga allvarliga delar som gick sönder eller dyra delar som t.ex intercoolern eller kolfiber huven
Haha Det blir nog lite tajt med det.. Ska ju spackla fronten o lacka den + bakspoilern med Sen så måste lagerhuset också komma så att man kan köra Möjligtvis nästa vecka igen ^^
Det var en rejäl smäll den fick, men som tur var verkar den (och) ni klarat sig hyggligt i alla fall
Jo det var ju det.. Bilen fastnade i fronten på något viss och slet med sig vänstra sidan.. Men som tur var så var det inga allvarliga delar som gick sönder eller dyra delar som t.ex intercoolern eller kolfiber huven
Vi hade tur i oturen med oss
hej Emma,, detta med framskärmen är konstigt, då EVO 1-2-3 skall ha alu-skärmar, men även min E2 hade plåtisar konstigt nog.
inga dyra delar som gick sönder ?
Allt gick väl på volvons försäkring få jag hoppas ?
Vi hade tur i oturen med oss
hej Emma,, detta med framskärmen är konstigt, då EVO 1-2-3 skall ha alu-skärmar, men även min E2 hade plåtisar konstigt nog.
inga dyra delar som gick sönder ?
Allt gick väl på volvons försäkring få jag hoppas ?
Det gick relativt bra. Ända som gick sönder på min var typ oljekylare samt skärm. Men det som jag har mest problem att hitta är hållaren till spoilern som sitter i krockbalkarna min blev så demolerad att jag inte kan rätta den Och vi har kollat vart ända skrot i sverige typ efter en ny. Men alla bilar dom får in e fan krockade fram^^ OM det e någon som vet vart jag kan få tag i en så snälla skriv det
Om ni blev påkörda ska väl den bilens försäkring täcka era skador eller har jag missat nåt.?
Blir fint det ni gör iaf.
Det e en lång berättelse Jag hade it nog med bevis på att det var hans fel så det blev typ jämt mellan oss båda partner så vi fick ta smällarna själva och så hade jag bara halv försäkring på min
Dax att uppdatera projektet lite grann Har börjat småspackla fronten nu, men hela fronten ska finspacklas..
Och det bästa av allt är att lagerhuset har äntligen kommit Wohooo! Den dyraste delen också 1400 kr.. Men det var verkligen värt pengarna
Nu ska man bara vänta in det fina vädret så att man börja på med allt ordentligt För just nu vid denna timmen så regnar det som bara den Tråkigt skit väder!
Såja nu har man införskaffat sig nya däck Det är 4 stycken helt nya och INTE BEGAGNADE De har legat ute och blivit skitiga Ska kränga av däcken från dom andra fälgarna så att dom sitter på mina "Technomagnesium" fälgar istället
Det är Dunlop Formula - R däck.. Jaa ni ser själv på bilderna^^ Nej däcken är inte slitna
Och har varit inom några ställen och beställt nya grejor med ¤ Ny krockbalk från Mitsubishi (kommer på Torsdag) ¤ Ny rostskydds/grundfärg, Vit lack och Klarlack (hämtas imorgon) ¤ Och förstås däcken
Så imorgon blir det att man fortsätter spackla klart fronten så att man kan lacka den^^ Och lacka klart backspeglarna så att man kan sätta skruva på dom igen Och om man har ork så blir det att pilla på lagerhuset så att man kan få på sina nya däck^^ Det gäller att jobba jävlar i det nu, för annars hinner man inte till VallåkraTräffen så håll tummarna på att vi hinner