3023
Sök

Volvo v70 startar och dör och var slö innan.

63 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
#1
Tjenare nu behöver jag hjälp med en v70 som syrran har och jag har bara fått en beskrivning på att den började bli slö och tillslut orkade den nästan inte upp för en backa på 1,an,

nu startar den och sedan går varvmätaren neråt och bilen dör sedan.

kan det vara bränslerelä
databoxen?

Tack iförhand//Robin
Senast redigerat av cheva-v8 (5 augusti 2009)


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 augusti 2009
#2
luftmassemätaren? ta bort kontakten till den och prova, är det samma sak då är det garanterat den.

63 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
#3
tal0n skrev:
luftmassemätaren? ta bort kontakten till den och prova, är det samma sak då är det garanterat den.

hm menar du att om den gör likadant igen när man drat ut den kabeln så ska man byta ut Lmm ?


One Man Clan
4 287 Inlägg
5 augusti 2009
#4
cheva-v8 skrev:
tal0n skrev:
luftmassemätaren? ta bort kontakten till den och prova, är det samma sak då är det garanterat den.

hm menar du att om den gör likadant igen när man drat ut den kabeln så ska man byta ut Lmm ?

han har fel...om du plockar bort kabeln till luftmassemätarn å bilen går så är de där felet ligger...

men jag skulle tro på soppapumpen har lagt av eller dyl...


Mr Roy
86 Inlägg
5 augusti 2009
#5
Låter nästan som om det skulle kunna vara katten som är igen korkad.. har råkat ut för det fenomenet några gånger..

:lol

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 augusti 2009
#6
Xuri skrev:
cheva-v8 skrev:
tal0n skrev:
luftmassemätaren? ta bort kontakten till den och prova, är det samma sak då är det garanterat den.

hm menar du att om den gör likadant igen när man drat ut den kabeln så ska man byta ut Lmm ?

han har fel...om du plockar bort kabeln till luftmassemätarn å bilen går så är de där felet ligger...

men jag skulle tro på soppapumpen har lagt av eller dyl...

om llm har gått sönder så brukar väl oftast bilen starta och sedan stanna direkt, och om man tar bort kontakten till llm och bilen fungerar likadant som med kontakten i så är det väl llm som oftast spökar? rätta mej om jag har fel?
Xuri påstår ju att en bil med llm går om man kopplar ur llm, bra fel det?
Senast redigerat av tal0n (6 augusti 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 augusti 2009
#7
tal0n skrev:
Xuri skrev:
cheva-v8 skrev:

hm menar du att om den gör likadant igen när man drat ut den kabeln så ska man byta ut Lmm ?

han har fel...om du plockar bort kabeln till luftmassemätarn å bilen går så är de där felet ligger...

men jag skulle tro på soppapumpen har lagt av eller dyl...

om llm har gått sönder så brukar väl oftast bilen starta och sedan stanna direkt, och om man tar bort kontakten till llm och bilen fungerar likadant som med kontakten i så är det väl llm som oftast spökar? rätta mej om jag har fel?
Xuri påstår ju att en bil med llm går om man kopplar ur llm, bra fel det?

Om en Lmm är trasig så är de inte säkert att bilen förstår de = går tokfett å bilen startar inte, startar den inte är de inte säkert motorlampan tänds, Om man pluggar ur lmm då fattar motorn att den är pajj för att den inte får kontakt med den å då går motorstyrenheten in i LIMP-HOME / halta hem mode....de är ett reservsystem som gör att bilen går å köra med nästan alla givare urkopplade/trasiga... så länge den får varvtal så funkar bilen typ...

är ni med?



Sök