Jag fick reda på för ett tag sedan att det tydligen fanns en planet som kallas Nibiru(Planet X) som jag tycker verkade ganska intressant. Kollade upp lite info angående det ämnet och det handlade tydligen om att denna planeten skulle kunna ses på himlen runt den 15 Maj 2009 och den ska sedan va tillräckligt nära jordens dragningskraft runt den december 2012 som sedan skulle leda till att jorden skulle sluta rotera.
Och det jag undrar är om någon har sett något konstigt runt klot i närheten av solen?Kollat runt på youtube och det har komme upp nya videos som visar ganska intressant fakta.
"planeten x" är inte en planet, det är en dvärg planet, därför är det ingen riktig planet och har blivit "raderad" från listan över planeter solsystemet
Jag visste inte att människan hade förmåga och teknologin att radera planeter ur solsystemet....
nu vet du. för övrigt så står det "raderar från listan" och inte raderad från solsystemet, går det lite fort när du läste? kanske får sakta ner lite så lilla huvudet hänger med bättre nästa gång..
det är väl mer att den låg på listan över planeter i vårat solsystem, men sen när man studerade den närmare som insåg man att det inte va en planet, utan en dvärgplanet, och då räknas den inte längre in i listan över planeter som finns i vårat solsystem.
har för mig att om man kallade "planeten x" för planet så skulle man kunna börja kalla vissa månar runt större planeter för planeter, eftersom vissa av dom är större är jorden...
kom just precis på att jag har haft fel. det va pluto jag syftade på... den är inte längre rankad som planet... ber om ursäkt.. men planet x existerar ju tyvärr inte, utan är en hypotes, alltså inte ens teori om att den ska finnas
kom just precis på att jag har haft fel. det va pluto jag syftade på... den är inte längre rankad som planet... ber om ursäkt.. men planet x existerar ju tyvärr inte, utan är en hypotes, alltså inte ens teori om att den ska finnas
Jag fick reda på för ett tag sedan att det tydligen fanns en planet som kallas Nibiru(Planet X) som jag tycker verkade ganska intressant. Kollade upp lite info angående det ämnet och det handlade tydligen om att denna planeten skulle kunna ses på himlen runt den 15 Maj 2009 och den ska sedan va tillräckligt nära jordens dragningskraft runt den december 2012 som sedan skulle leda till att jorden skulle sluta rotera.
Och det jag undrar är om någon har sett något konstigt runt klot i närheten av solen?Kollat runt på youtube och det har komme upp nya videos som visar ganska intressant fakta.
Om man nu till nöds vill tro på sådant. Men man vet inte vad som komma skall..
emm, var de inte så att de räknade ut att vi skulle gå under av en bumling 98? eller någon gång på 90 talet. och vi lever ännu.
Det var faktiskt en "nära miss" som det heter, någon gång på 80 eller 90talet. Den kom ur ingenstans och passerade genom våran yttre atmosfär (ska finnas på film). Den trodde dom att den skulle träffa och hade sen gjort det, så hade det varit ajöss med oss. Så stor var den...
Om man nu till nöds vill tro på sådant. Men man vet inte vad som komma skall..
emm, var de inte så att de räknade ut att vi skulle gå under av en bumling 98? eller någon gång på 90 talet. och vi lever ännu.
Det var faktiskt en "nära miss" som det heter, någon gång på 80 eller 90talet. Den kom ur ingenstans och passerade genom våran yttre atmosfär (ska finnas på film). Den trodde dom att den skulle träffa och hade sen gjort det, så hade det varit ajöss med oss. Så stor var den...
Nära skjuter ingen hare . jag kommer dock ihåg att någon sådan som förutspår en massa skit sade att vi skulle gå under 98 har jag för mig.. tidigare än så kan jag inte komma ihåg då jag var för ung på 80 talet
Vi har nära missar hela tiden. ar ca 10år sedan Jupiter tog en sten som skulle raderat oss alla. Men storebror tog smällen och en volym av 3jordklot försvann. Men jorden finns fortfarande tackvare de jättar vi har som kretsar runt oss, och lite tur.
Jorden skulle gå under för ett par år sen enligt massa gamla skrifter, men så blev det inte. Tänk att alla domedagsprofetsior hittills har varit fel. Om jorden ska sluta rotera krävs att en annan himlakropp kommer i motsatt riktning mot vår rotation och kretsar där under en lång tid, alternativt smäller ner i oss så det blir som i biljard - men då är rotationen vårt minsta bekymmer. Den största risk vi har är att en himlakropp kommer nära och rubbar vår bana runt solen lite, dock gör det nog inte så mycket med en lite större bana då vi hela tiden kommer närmre solen, på samma sätt som vi drar in månen - sakta men säkert.
Men vilket datum 2012 sker det? Så man kan festa ordentligt och göra alla idiotier man kommer på. I värsta fall skickar vi ut en rymdfärja med en atombomb och en borrigg.
Men vilket datum 2012 sker det? Så man kan festa ordentligt och göra alla idiotier man kommer på. I värsta fall skickar vi ut en rymdfärja med en atombomb och en borrigg.