HereComesTrouble skrev:
Många av dom som har en M3:a kärring kör den, dom är aldrig med på banträffar eller race.
Just därför kan du inte bara gå på vad du hittar när du googlar den, du behöver prata med folk som äger eller har ägt en! Din information är inte relevant! Nog babblat om det, han vill med största sannolikhet inte höra din BMW propagande.
Killen i tråden är ute efter precis vad jag var ute efter när jag köpte min.
Trimma och använda..
Jag var väldigt noga innan köpet, måndags ex eller inte. Men fakta kvarstår att en Service 2 går på ungefär 17-18000kr, att många av BMW:s verkstäder är inkompetenta när det gäller felsökningar och i synnerhet M. Hade inne den 3ggr på verkstad för att den gick varm på tomgången..dom bytte ett antal grejer och ett gäng tusenlappar senare hade dom fortfarande inte löst problemet.
Andra saker du kan titta efter är rost, både huv och baklucka är väldigt känsliga.
Be ägaren av bilen du tittar på ta bort skyltbelysningen bak, där ser du väldigt enkelt om luckan är bytt eller ej. Dom skulle bytts på garanti, men det är alltid surt att vara utan bil nån vecka medans dom gör det.
Med alla problem och kostande man hade med den bilen och den där förbannade lådan så skulle jag nog köpt porschen om du vill köra bana, evon om du vill köra rakt fram.
M3:an är en bra allround bil, men ingen racerbil.