3748
Sök

Pruta på helt ny bil?

812 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#1
Ska innom en månad beställa en Golf 6 GTI, men jag har aldrig köpt en helt ny bil innan så jag undrar om man kan pruta på den? Om man kan det, hur mycket tror ni man kan få ner det

Grund pris 260 000
Extra utrustning 15 000
Senast redigerat av aakesson (13 augusti 2009)


DFFL
9 020 Inlägg
13 augusti 2009
#2
Ja.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Smålänning
7 882 Inlägg
13 augusti 2009
#3
Klart du kan. Särskilt i dessa tider när dem bara vill sälja smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Entreprenör
1 286 Inlägg
13 augusti 2009
#4
5-6 % någonstans.

// Niklas Johansson

1 196 Inlägg
13 augusti 2009
#5
det går farsan gör det alltid säger dom nej då säger han bara tack och hej, så brukar dom ropa tillbaka honom

Osponsrad
1 631 Inlägg
13 augusti 2009
#6
Det är inget att fega för.. jag prutar alltid vid nyköp, köpte te.x en bas värde 4500 nånting men fick ner det till 3500 nånting, kände iofs butiksäljaren så fick ju även nyttja hans rabatt.. men det är bara att pruta så du skäms, och sen lite till

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 723 Inlägg
13 augusti 2009
#7
går de inte ner på priset är det inte helt omöjligt att kanske få utrustning, service eller liknande istället.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 augusti 2009
#8
Brukar alltid gå att pruta, spec. i dessa tider. Jag prutade 10% (17 000,-) när jag köpte helt ny förra året.

Går dom inte med på det så brukar dom kunna slänga in vinterdäck eller dylikt.

8 879 Inlägg
13 augusti 2009
#9
BudgetDunkaren skrev:
Det är inget att fega för.. jag prutar alltid vid nyköp, köpte te.x en bas värde 4500 nånting men fick ner det till 3500 nånting, kände iofs butiksäljaren så fick ju även nyttja hans rabatt.. men det är bara att pruta så du skäms, och sen lite till
Ja det var ju en liknelse det med.....en högtalare mot en fabriks ny bil roll
Marginalerna är säkert högre på högtalare än bilar

Fotograf på tierpidag.se

787 Inlägg
13 augusti 2009
#10
Man Prutar på Allt!

152 Inlägg
13 augusti 2009
#11
För fan-Pruta så du storknar! Vägrar dom,så går du till nästa bilhall (samma eller annat märke)och upprepar.
Efter ett par olika går du tillbaka och kör på samma försäljare igen-när han inte ger med sej,tar du de andra bilhallarna som exempel,och brer på lite extra.
Släng gärna in ett beskt litet: Jag gillar ju detta märket,men om det inte är så viktigt med nöjda kunder vid nybilsköp,så kan man ju undra huir det blir sen vid servicen och så... Mja...-ska nog kolla (Annat märke) i stället kanske... och börja sväva lite med blicken mot utgången.
Försäljaren kanske ser nederlaget och ger med sej lite till. Backar du inte direkt utan spelar skeptisk kan du få däck och grejor ytterligare.
En kompis köpte en Opel till världens vrakpris nyligen-och jag stod brevid... JAG kan vara ful i affärer,men där lärde jag mej något nytt!

Lycka till!
Senast redigerat av SevilleDiesel (13 augusti 2009)

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

1 231 Inlägg
13 augusti 2009
#12
klart det går att pruta ... 10% ska kunna gå med lite tur ... smile
fick det på den nya bilen jag beställde , men sen kom denna emellan , så köpte jag denna istället ...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 augusti 2009
#13
Klart du skall pruta, Teknikens Värld gjorde en undersökning förra året där de kollade hur mycket det gick att pruta på fabriksnya bilar för respektive märke. De lyckades pruta hos alla återförsäljare, hos bilar som säljer bra gick det bara att pruta ett par % men hos ovanligare märken (som Alfa tex) gick det pruta ner rejält. VW är populära bilar, speciellt GTI. Så förvänta dig inga underverk smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Entreprenör
1 286 Inlägg
13 augusti 2009
#14
Tigerofsweden skrev:
klart det går att pruta ... 10% ska kunna gå med lite tur ... smile
fick det på den nya bilen jag beställde , men sen kom denna emellan , så köpte jag denna istället ...
Du kan inte få 10% på en ny VAG som det handlar om i tråden.

// Niklas Johansson

1 488 Inlägg
13 augusti 2009
#15
Max 6-7% på en ny vag skulle jag vilja säga, men ge dig inte, min far dealade till sig en uppsättning nya vinterdäck på alufälg samt annan stereo och dragkrok.

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2009
#16
.. om du ska byta in en bil så kanske du kan mygla upp ett högre inbytespris på den också.


OEM <3
6 957 Inlägg
13 augusti 2009
#17
Känns som om du skulle kunna få ner den 6-7000kr iaf..

OEM <3

12 086 Inlägg
13 augusti 2009
#18
Framförallt kan man pruta på färdigbyggda bilar.
Att pruta på beställningsbilar kan jag tänka mig inte är lika lätt

Lite OT men extrautrustning för 15k? tongue Vad får du då? Mugghållare och metalliclack lr?
Senast redigerat av JapMax (13 augusti 2009)

Diktator
968 Inlägg
14 augusti 2009
#19
farsan fick tankkort på 2000 och 5 gratis fulla service när han köpte saab.. och så va ju morsan med då och hon lyckades få ner priset på bilen med typ 9000...

V-Power
1 186 Inlägg
14 augusti 2009
#20
Du kan pruta ungefär 6%.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/


Sök