3786
Sök

Felkod 1-1-1. Volvo 745a, 89a.

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#1
Bli lite betänksam angående min bil.. Den visar felkod 1-1-1 i både 2:an och 6:an men bilen går rycktigt o hackigt ändå. Jag ha kollat efter luftläckage i insuget men inget där.

Kan de kanske vara fördelarn, tändkablar o rotor eller?

De e L.H 2.4 systemet kanske ja ska tillägga. B230F motorn.

Tacksam för alla svar.


227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#2
Hallå?????


21 761 Inlägg
15 augusti 2009
#3
App app, inte bumpa tråden efter så kort tid. Då kan moderatorerna bli sura. wink

Eftersom det inte visar någon felkod så får du nog kika på tänddetaljerna också, som du skriver.

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#4
Jo men de få ja gö:) skulle nog chansa på rotor o fördelaren..
Något annat ja kanske ska kolla?


Supraman
2 300 Inlägg
15 augusti 2009
#5
byt bränslefilter om det va längesedan sen kolla så att pumparna går, förpumpen lägger av så blir den ryckig och konstig

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#6
Stefan Varberg skrev:
byt bränslefilter om det va längesedan sen kolla så att pumparna går, förpumpen lägger av så blir den ryckig och konstig

Bränslefiltret ha ja faktiskt ingen aning om:S Ska ja kolla alla pumpar? Mena du den i tanken eller?


1 339 Inlägg
15 augusti 2009
#7
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken


227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#8
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#10
Ja vet de e därför ja e lite fundersam på varför bilen går så dåligt? De e inge fel men den går ryckigt o hackigt o e väldigt trött o utan ork..


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 augusti 2009
#11
_Togga_ skrev:
Ja vet de e därför ja e lite fundersam på varför bilen går så dåligt? De e inge fel men den går ryckigt o hackigt o e väldigt trött o utan ork..

kolla pumparna byt tändstift tändkablar fördelar lock rotor så kankse den blir lite piggare

en liten service med ny olja stift osv får ju en motor och kännas så mkt piggare igen


424 Inlägg
15 augusti 2009
#12
_Togga_ skrev:
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?

Min svärfar hade liknande problem och det var pumpen i tanken som var felet, du kan ju testa och fylla upp tanken full och se om det blir bättre! Kan vara så att den inte orkar suga tillräckligt när nivån sjunker. Ett tipps iallafall big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#13
joliba_01 skrev:
_Togga_ skrev:
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?

Min svärfar hade liknande problem och det var pumpen i tanken som var felet, du kan ju testa och fylla upp tanken full och se om det blir bättre! Kan vara så att den inte orkar suga tillräckligt när nivån sjunker. Ett tipps iallafall big_smile

Okej.. Den gå lika dåligt me full tank.. Ja ha provat fylla upp den för o se men de e samma sak ändå:D Tack för tipset:D


227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#14
MrEricsson skrev:
_Togga_ skrev:
Ja vet de e därför ja e lite fundersam på varför bilen går så dåligt? De e inge fel men den går ryckigt o hackigt o e väldigt trött o utan ork..

kolla pumparna byt tändstift tändkablar fördelar lock rotor så kankse den blir lite piggare

en liten service med ny olja stift osv får ju en motor och kännas så mkt piggare igen

Ja för min egen del så tro ja att de e tänddelarna som måste bytas.. Ha kollat på fördelarn o den va ju inte i de vakraste laget.. Kan tillägga att de va olja i fördelarn sist ja kolla:S Inte så bra..

Oljan bör bytas o de e en sak ja vet.. De e ju snart så att den börja klumpa sej:P HAHA..
Stiften e nyligen bytta så ja kommer undan med de:P


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
15 augusti 2009
#15
_Togga_ skrev:
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?

dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#16
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?

dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)

Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
15 augusti 2009
#17
_Togga_ skrev:
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:

Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?

dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)

Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D

det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är,  har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

227 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
#18
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:
farbrorbozze skrev:

dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)

Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D

det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är,  har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.

Okej.. Ska kolla de imorn då:) Hoppas bara på att de inte e den då..


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
16 augusti 2009
#19
_Togga_ skrev:
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:

Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D

det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är,  har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.

Okej.. Ska kolla de imorn då:) Hoppas bara på att de inte e den då..

gör så & om det är kompletta givaren du behöver så går den ju alltid att köpa på avbetalning på volvo med volvokort om du inte hittar en begagnad *tipsar*

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

739 Inlägg
16 augusti 2009
#20
imån ska jag byta bränslefilter på min såg idag när jag höll på med den att det va HElvetes rostigt tog lite i den så började de läcker bensin haha sur men endå lika bra o byta nu när min bil är tesalu

mvh


Sök