Bli lite betänksam angående min bil.. Den visar felkod 1-1-1 i både 2:an och 6:an men bilen går rycktigt o hackigt ändå. Jag ha kollat efter luftläckage i insuget men inget där.
Kan de kanske vara fördelarn, tändkablar o rotor eller?
De e L.H 2.4 systemet kanske ja ska tillägga. B230F motorn.
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken
Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?
Min svärfar hade liknande problem och det var pumpen i tanken som var felet, du kan ju testa och fylla upp tanken full och se om det blir bättre! Kan vara så att den inte orkar suga tillräckligt när nivån sjunker. Ett tipps iallafall
Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken
Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?
Min svärfar hade liknande problem och det var pumpen i tanken som var felet, du kan ju testa och fylla upp tanken full och se om det blir bättre! Kan vara så att den inte orkar suga tillräckligt när nivån sjunker. Ett tipps iallafall
Okej.. Den gå lika dåligt me full tank.. Ja ha provat fylla upp den för o se men de e samma sak ändå:D Tack för tipset:D
Ja vet de e därför ja e lite fundersam på varför bilen går så dåligt? De e inge fel men den går ryckigt o hackigt o e väldigt trött o utan ork..
kolla pumparna byt tändstift tändkablar fördelar lock rotor så kankse den blir lite piggare
en liten service med ny olja stift osv får ju en motor och kännas så mkt piggare igen
Ja för min egen del så tro ja att de e tänddelarna som måste bytas.. Ha kollat på fördelarn o den va ju inte i de vakraste laget.. Kan tillägga att de va olja i fördelarn sist ja kolla:S Inte så bra..
Oljan bör bytas o de e en sak ja vet.. De e ju snart så att den börja klumpa sej:P HAHA.. Stiften e nyligen bytta så ja kommer undan med de:P
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
15 augusti 2009
#15
_Togga_ skrev:
Volvo740an skrev:
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken
Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?
dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)
Det finns en pump under förarsätet och en förpump i tanken
Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?
dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)
Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
15 augusti 2009
#17
_Togga_ skrev:
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:
Hur kollar ja pumpen i tanken då? Den under förarsätet kan man ju lyssna om den surrar.. Ska ja dra ur en säkring eller?
dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)
Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D
det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är, har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.
dela på kontakten under bagagemattan till tankpumpen & lyssna i tanklocket om ljudet ändras då. du kan eventuellt behöva ha bilen på tomgång för att pumpen ska gå. (har vart med om att kablarna går av där dom går ner i bränslemätaren i tanken)
Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D
det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är, har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.
Okej.. Ska kolla de imorn då:) Hoppas bara på att de inte e den då..
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
16 augusti 2009
#19
_Togga_ skrev:
farbrorbozze skrev:
_Togga_ skrev:
Okej men de e ju 2 kontakter om ja ha uppfatta dom rätt.. För tillfället så ha ja ingen tankmätare men de e ju standard på volvo 740.. Om du ha nån bil på kontakten så skicka den gärna så ska ja pröva de:D
det är en 3-4kablar som går ner igenom golvet ovanför tanken... har ej koll på vilka kontaktstycken det är, har tankmätarn gett upp så är det nog samma kabelgenomföring som till soppapumpen som är dålig. skruva bort täcklocket över bränslegivaren i bagagerummet så ser du nog kablarna där.
Okej.. Ska kolla de imorn då:) Hoppas bara på att de inte e den då..
gör så & om det är kompletta givaren du behöver så går den ju alltid att köpa på avbetalning på volvo med volvokort om du inte hittar en begagnad *tipsar*
imån ska jag byta bränslefilter på min såg idag när jag höll på med den att det va HElvetes rostigt tog lite i den så började de läcker bensin haha sur men endå lika bra o byta nu när min bil är tesalu