Nu har jag läst igenom den här tråden och även den på gatbilar.se som det länkats till
Jag har aldrig ställt ut någon bil (blir ju aldrig klar
) så jag kan inte svara från den sidan mer än att det är inte mer än rättvist om alla blir bedömda som vill bli bedömda och arrangörerna verkar ha haft ett tufft jobb med att styra upp allting.
Personligen ser jag mycket brister i alla evenemang som handlar om bedömning.
När det gäller bilevenemang blir det nog lätt att många faller på att bilen har synts i xxx (valfri tidning) och att personen ifråga kanske har ett känt efternamn och ett antal bilar i ryggen som det varit hyffsad klass på, lätt att intervjua och det kanske säljer någon tidning extra om man kan köra ett "back to back" reportage om honom i tidningen.
Tyvärr kommer då okände andersson i kläm även om han lagt ner x antal år och x antal tusen på sin bil men inte syns på rätt sätt i olika evenemang.
Ska även tillägga att många kända byggare kommer med grymma byggen år efter år med och är värd all publicitet.
Detta är vad jag tror och jag tror det tills jag blir motbevisad
För vissa räcker det med att en annan motorintresserad byggare eller ren amatör kommer fram och berömmer bilen och vad man åstadkommit, skulle räcka långt om man fick en sådan kommentar..
Mer kärlek helt enkelt haha...
Jaja håll med eller tyck annat..jag har åsikter om mycket