Algeroth skrev:
Det var flera jurygrupper på vallåkra, jag lyckades fånga 3 olika och talade med. Först med classic som inte bedömde min bil, sedan med japskillarna, och sist några andra under top 10 grejen. Läste någons inlägg om att juryn inte frågade frågor. De gör de normalt inte där, de tittar. Vad jag gjort de senaste tre åren är att gå fram till dem när jag sett dem och BÖRJAT TALA MED DEM!
Folk borde insett vid det här laget att Vallåkra är ENORMT! Ända chansen att få en bra bedömning är att stå vid bilen hela, och då menar jag HELA, dagen och så fort man ser några dommare stå och titta på dem. Om det ser ut att de är påväg bort och missat ens bil. Springa fram till dem och hämta dem. Det har jag gjort, och även Colle... funkar utmärkt. Jag vann min klass, Colle kom 3a. Och om det nu är så att man inte ser några dommare innan klockan 12... Det finns ett tält. Gå dit och kolla läget var de befinner sig...
Finns dock en nackdel, jag fick bara sett bilarna som stod runt mig, jag hade inte tid att gå runt på träffen. Ända gångerna jag lämnade min bil på hela dagen var när jag gick på dass, och då såg jag till att farsan stod vid bilen.
En summering av detta inlägg som börjar bli långt. Ni får göra hur ni vill, men jag har tagit bedömningen på vallåkra i egna händer varje år och letat upp juryn och mer eller mindre tvingat dem att se allt jag gjort på bilen. Och det har blivit 2 andra platser och ett första pris.