2943
Sök

Slutstegs kablar

69 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Hallou,
Jag köpte för ett tag sedan en baslåda av syrran. 2*10" från mds.
Jag har ett 4-kanal slutsteg från mds också. Har kopplat in plus mellan steget och pluspolen, och dragit minus rätt i plåten i bagaget, nu kommer problemet. Remotekabeln? hur ska den kopplas, från remote terminalen på steget fattar jag, men på vilken sladd till sterion ska jag koppla sladden.
Fattar det som att jag ska koppla den till sterions plussladd, så att när jag startar sterion så startar även slutsteget. Men  är väldigt osäker på det.
Tacksam för svar.

Basknarkare
470 Inlägg
18 augusti 2009
740tic skrev:
Hallou,
Jag köpte för ett tag sedan en baslåda av syrran. 2*10" från mds.
Jag har ett 4-kanal slutsteg från mds också. Har kopplat in plus mellan steget och pluspolen, och dragit minus rätt i plåten i bagaget, nu kommer problemet. Remotekabeln? hur ska den kopplas, från remote terminalen på steget fattar jag, men på vilken sladd till sterion ska jag koppla sladden.
Fattar det som att jag ska koppla den till sterions plussladd, så att när jag startar sterion så startar även slutsteget. Men  är väldigt osäker på det.
Tacksam för svar.

nej inte plus på stereon utan antenn-kabeln smile "remote" står de på många också. brukar vara blåvit eller hel blå smile

Team Carbonize

69 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
antennkabeln? Är det inte den svarta stora sladden. Asså till antennen på taket?
Bild hade underlättat om du kanske kan visa

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 augusti 2009
Nej inte antennkabeln, det är fel. Den ska kopplas på kabeln för elantenn, eller den som heter amp eller liknande. Den ska vara blå eller blå med ett vitt streck på.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

69 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
okej, tack. ska ut och kolla på det nu.

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 augusti 2009
på många nyare isokablage så är det en blå eller blåvit kabel med en plastsko på.

69 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Den var helblå, med kabelsko. Tack så mkt för hjälpen, det dunkar på bra nu. Men kan inte ha för mkt bas, kan inte kolla i backspegeln då:Dbig_smile

Sök