3764
Sök

Bygga om en startmotor?

2 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Går det på ett enkelt sätt att bygga om en startmotor så den klarar av kontinuerligt bruk? har för mig att en startmotor bara klarar köras i några minuter innan den havererar.

Behöver en motor till en maskin och har en startmotor liggandes så om det skulle fungera slipper jag köpa en ny motor.

/Mvh

135 Inlägg
21 augusti 2009
Det är nog rätt svårt, det största problemet är att motor blir överhettad, vilket är svårt att komma runt. Möjligt att den håller om den inte belastas så mycket. Sen är det saker som lager och liknade är nog inte tänkta för kontinuerlig drift.

Avstängd
512 Inlägg
21 augusti 2009
Klart det går! Har byggt en elbil åt min dotter av en startmotor från en bil..

/A.

Evolution Garage
478 Inlägg
21 augusti 2009
samma fråga som på flashback.. wink

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

4 682 Inlägg
21 augusti 2009
Crozzfire skrev:
Klart det går! Har byggt en elbil åt min dotter av en startmotor från en bil..

/A.

och hur gick du till väga då smile ?

152 Inlägg
21 augusti 2009
Problemet med startmotorer är väl mest att de är byggda för att ta ut stor effekt,kort tid,va? Fixar man kylning borde problemet väl vara löst eller? Eller finns det fler detaljer i som man borde byta?
Lite nyfiken jag med,då jag tänkte fixa matning på telfern till nästa motorlyftning...

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Sök