3471
Sök

Montera drag på A4-gds eller verkstad?

86 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
ska montera ett fast drag på min A4 avant -97.
är det lätt att göra själv eller är det bäst att leja bort till en verkstad?
och vad kan det hela kosta ungefär?

109 Inlägg
28 augusti 2009
Lätt att göra det själv...tar max 1 timme att montera själva draget. El är en annan historia. MvH!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 augusti 2009
Om du klarar av det själv beror på din egen kunskap, din tillgång till verktyg/matrial och framför allt hur mycket tid du är beredd att lägga ner. Men det är inget avancerat jobb direkt, fast drag monterat och klart av verkstad på min MB kostade knappt 6k. Plus regbesiktning förstås. så runt 7k kostade det.

Vet inte om A4 har dyrare delar eller är svårare/lättare att montera krok på, men runt den summan borde det bli smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

86 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
det är elen jag oroar mig för, kan bli ett krångel. men jag hittade ett företag som annonserade på blocket, dom kommer hem till en och monterar draget och allt för 4900:) det kan nog kankse vara värt det.
Ettdrag.se hette dom. ska man köpa ett drag och sen gå till en verkstad så lär det knappast bli under 5000 iaf..

739 Inlägg
29 augusti 2009
bästa är enn begagnat drag från skroten för en tusing och montera själv om man vill komma billigt undan!!
så gjorde ja på min ,köpten en beg brink krok ,,sedan gick ja in på deras hemsida skrev ut både kopplings schema på elen samt monterings anvisning på draget och den lappen måste du ha med dig när du reg besiktigar bilen

Sök