3926
Sök

Eftersnack: Lkpg-Träff # 5 den 29/8

Thedriftking
30 augusti 2009
ganska bra träff tycker jag smile  lite dåligt drag bara tongue

Lackerare
587 Inlägg
30 augusti 2009
misslyackad träff men sen blev det riktigt kul i norrköping när det blev en liten träff sen  vart det race  så det var kulkul och man borde göra  det igen

Sportcar for Life
315 Inlägg
30 augusti 2009
hoppas på att alla som var med på den här träffen som tänkt komma på norrköpingsträffen den 12:e läser det som skrivits här och tar hänsyn för de som kör och håller sig minst 10m från vägen om det blir så att det annordnas race då.

jag kommer dit och ser gärna att det blir karavan från linköping, någon som är på? skapa gärna en tråd för det isåfall, själv vill jag inte annordna något då jag försökte en gång men ingen lyssnade på vad jag satte upp för regler eller dyligt...

296 Inlägg
30 augusti 2009
lilltofta skrev:
Rallon skrev:
elvis_lkpg skrev:

Jo det var ju en jävla bra kvalitet på dom racen sad  Fattar fan inte vad ni sysslar med allså noll koll på allt, publik 100m framför starten,ingen utmät sträcka, ingen som kollar om det kommer nåt möte på den usla raka ni valde med ett krön mittpå. Varför kör  ni inte på köpetorp där det går att anordna säkra race utan att störa allt för mycket. När ni kör vid schenker stör ni deras värksamhet som är 24h om dygnet ni stör busstrafiken ,troligtvis dom ringde polisen då ni ska vara tuffa och inte flytta er för dom. Nej fy fan vilka skit race....

Vad bra då är det du som håller i det nästa gång då eftersom du verkar veta allt o ha en stark röst o säga till alla att flytta sig, ta gärna med lite konor och grejer för att markera ut vart folk får stå...

Jag håller fullständigt med elvis_lkpg.! Fortsätter race'en som dom gör nu kommer de antagligen ske en olycka och de lär ju inte bli kul ! och du Rallon Jag tror nog de flesta håller me elvis_lkpg Varför inte anordna nått vettigt nere på köptetorp och hålla sig till reglerna så man får köra där , det kan väll inte vara så j*lva svårt.. . eller..

i övrigt de flesta träffar i år tycker jag har varit väldigt dåliga, Ni som anordnar dom se till och ha mer koll på race och allt !! se till så de står folk på båda ändar på en körstärka, inom kort lär snart en olycka inträffa.

i köpetorp ligger det ett hunddagis precis vid starten därför går det inte att köra där för hundarna bli galna o då ringer personalen polisen o vips så är det dött där. sä köpetorp går det inte att köra på!

men det kommer planeras bättre till nästa år håll utkik bara.

//Kvarna

15 Inlägg
30 augusti 2009
http://www.garaget.org/video/wvnwck6h9hqu 

ligger två filmer till en när jag driftar o en när jag kör mot supran..

www.5100.se
130 Inlägg
30 augusti 2009
kvarna_21 skrev:
lilltofta skrev:
Rallon skrev:

Vad bra då är det du som håller i det nästa gång då eftersom du verkar veta allt o ha en stark röst o säga till alla att flytta sig, ta gärna med lite konor och grejer för att markera ut vart folk får stå...

Jag håller fullständigt med elvis_lkpg.! Fortsätter race'en som dom gör nu kommer de antagligen ske en olycka och de lär ju inte bli kul ! och du Rallon Jag tror nog de flesta håller me elvis_lkpg Varför inte anordna nått vettigt nere på köptetorp och hålla sig till reglerna så man får köra där , det kan väll inte vara så j*lva svårt.. . eller..

i övrigt de flesta träffar i år tycker jag har varit väldigt dåliga, Ni som anordnar dom se till och ha mer koll på race och allt !! se till så de står folk på båda ändar på en körstärka, inom kort lär snart en olycka inträffa.

i köpetorp ligger det ett hunddagis precis vid starten därför går det inte att köra där för hundarna bli galna o då ringer personalen polisen o vips så är det dött där. sä köpetorp går det inte att köra på!

//Kvarna

Skitsnack! känner personen i fråga som äger hundagiset och HAN ringer nog inte polisen....
Därimot den personen som sitter i flygledartornet ibland brukar kunna ringa, men tror på köpetorp ändå bivisligen så kunde vi förr hållas där i flertalet timmar utan nån polis.

Nej jag kommer inte ta hand om några race, av den enkla anledningen att det är inte värt det längre.(tycker mina tio år som arrangör på gatan räcker) Jag kommer att forstätta att tillsammans med dom övriga i MK.5100 erbjuda billig körning med enkla regler på bana ist.
Tycker det finns en ny generation som kan ta över streetrace rollen, men tycker samtidigt ni yngre kan lyssna på oss äldre som har erfarenhet av detta, har vid flera tillfällen givit er råd på denna sida bla men det verkar som att man talar inför döva öron. Men kör på ni det blir säker skit bra tillslut....

Detta är ingen kritik till träffarna som arrangeras tidigare på kvällarna dessa tycker jag är bra och hoppas att dom utvecklas under åren som kommer, mycket bra tillställningar överlag.

Mvh Peter Sandström

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel

296 Inlägg
30 augusti 2009
elvis_lkpg skrev:
kvarna_21 skrev:
lilltofta skrev:

//Kvarna

Skitsnack! känner personen i fråga som äger hundagiset och HAN ringer nog inte polisen....
Därimot den personen som sitter i flygledartornet ibland brukar kunna ringa, men tror på köpetorp ändå bivisligen så kunde vi förr hållas där i flertalet timmar utan nån polis.

Nej jag kommer inte ta hand om några race, av den enkla anledningen att det är inte värt det längre.(tycker mina tio år som arrangör på gatan räcker) Jag kommer att forstätta att tillsammans med dom övriga i MK.5100 erbjuda billig körning med enkla regler på bana ist.
Tycker det finns en ny generation som kan ta över streetrace rollen, men tycker samtidigt ni yngre kan lyssna på oss äldre som har erfarenhet av detta, har vid flera tillfällen givit er råd på denna sida bla men det verkar som att man talar inför döva öron. Men kör på ni det blir säker skit bra tillslut....

Detta är ingen kritik till träffarna som arrangeras tidigare på kvällarna dessa tycker jag är bra och hoppas att dom utvecklas under åren som kommer, mycket bra tillställningar överlag.

Mvh Peter Sandström

okej då var det fel av mig. jag trodde det var hunddagiset som ringde men så var det alltså inte bra det:)
jo köpetorp vore det bästa o inför nästa säsong kommer det planeras mycke bättre vi har redan en hemsida som är uppe men jag vill ha SERÖSA personer som kan tänkas hjälpa till.

Om nu någon vill hjälpa till så hör av er till mig så ska jag se vad jag kan göra.
nu har vi hela vintern på hos o planera. så allt blir som för. jag kommer ihåg det jag var på ett race då o det var skit bra, så jag vill attt det blir som då.

men hör av er till mig den som vill hjälpa till.

sen har jag lyssnat till dina ord elvis_lkpg men har inte riktigt orkat denna säsong pga strul med bilen.
men det du har sagt har jag tagit till mig

//Mackan Kvarnström

12 086 Inlägg
30 augusti 2009
Till de som klagar så kan jag ju säga att jag va själv, svårt att starta, hålla folk borta, hålla vakt och mäta ut mål. Som vanligt står bara en massa bögar och väntar på att något ska hända men ingen gör något.
Om ni tycker de är så jävla farligt undrar man ju vad ni gör där över huvudtaget.

www.5100.se
130 Inlägg
30 augusti 2009
JapMax skrev:
Till de som klagar så kan jag ju säga att jag va själv, svårt att starta, hålla folk borta, hålla vakt och mäta ut mål. Som vanligt står bara en massa bögar och väntar på att något ska hända men ingen gör något.
Om ni tycker de är så jävla farligt undrar man ju vad ni gör där över huvudtaget.

Jo detta var ju ett moget inlägg som säkert kommer att göra att fler hjälper dig.
Måste vara bättre att skita i det, om man inte får hjälp. än att själv göra nåt som bara blir skit ändå
i min värd så tror jag på kvalitet före kvantitet.
Klart det är farligt men man behöver ju inte göra det värre än vad det är.
verkar dessutom vara jävligt fånigt att köra race utan att veta vart målet är. vad är vitsen med hela då?
Och som jag sagt tidigare respekt är inget man får,det är nåt man förtjänar

jo då kvarna jag tror på att du kan göra nåt bra av detta, kontakta via pm om du vill ha tips och råd.
och till er andra därute som vill men inte tror ni kan hjälpa kvarna, stöd han nu så han har folk som kan hjälpa honom. Vet av erfarenhet att detta är inte något man driver själv utan behöver 5-10 pers minst som hjälper till.

MVH Peter Sandström

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel

Sportcar for Life
315 Inlägg
30 augusti 2009
elvis_lkpg skrev:
JapMax skrev:

Jo detta var ju ett moget inlägg som säkert kommer att göra att fler hjälper dig.
Måste vara bättre att skita i det, om man inte får hjälp. än att själv göra nåt som bara blir skit ändå
verkar dessutom vara jävligt fånigt att köra race utan att veta vart målet är. vad är vitsen med hela då?

jo då kvarna jag tror på att du kan göra nåt bra av detta, kontakta via pm om du vill ha tips och råd.
och till er andra därute som vill men inte tror ni kan hjälpa kvarna, stöd han nu så han har folk som kan hjälpa honom. Vet av erfarenhet att detta är inte något man driver själv utan behöver 5-10 pers minst som hjälper till.

MVH Peter Sandström

håller helt med, man kan inte göra det själv hur bra planerat man än gör det, det krävs lite hjälp av 5-10 pers för att hålla ordningen, samtidigt behövs det att en person eller flera verkligen går ut på starten och förklarar för alla vad som gäller, kommer ihåg ett race för ett par år sedan utanför bilprovningen i Lkpg där en kille i en av de värre bilarna som då var arrangör om jag inte minns fel åkte ut på starten och gick ut och sa till alla att så och så ska det genomföras och att man inte fick stå närmre än ca 15 m osv... det lyssnade alla på och alla flyttade sig och det vart ett jävligt bra drag på racen och det minimerade riskerna... otroligt bra initsiativ som funkade

hoppas man kan se mer av det, skulle gärna arrangera lite men pga dålig respons då jag gjort det tidigare och ingen som erbjudit sig att hjälpa till så har jag inget större sug att göra det. men om någon annan ska arrangera och vill ha lite hjälp hjälper jag gärna till, bara skicka pm och berätta upplägg och plats så man kan snacka ihop sig lite....

296 Inlägg
30 augusti 2009
elvis_lkpg skrev:
JapMax skrev:

MVH Peter Sandström

jo jag vet, jag vill minst att det är tio som är med o hjälper till. man kan inte vara själv så jag försöker hitta folk nu. men alla som vill hjälpa till kontaktar mig via pm så säger jag hur ni ska göra. det finns redan en hemsida där vi som ordnar allt kan snacka lite mer fritt.
Tips är alltid välkommet:)

//Mackan

Toyaddict
241 Inlägg
30 augusti 2009
Tycker träffen var ok. Racen kunde ju anordnas lite bättre men annars bra träff.

Har ett litet filmklipp från racen vid Max: http://www.garaget.org/video/ygi5ss241b2p
Använde inte stativet så det är lite skakigt.. Och en del race ser man inte helt från början då jag blev tvungen att klippa bort början där man kunde se regnumret för tydligt.

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

296 Inlägg
30 augusti 2009
supratjejen skrev:
Tycker träffen var ok. Racen kunde ju anordnas lite bättre men annars bra träff.

det kommer att ske ;big_smile)

111 Inlägg
30 augusti 2009
Rallon skrev:
lilltofta skrev:
Rallon skrev:

de var ju det jag menade. han som ser det och tycker det ska bli ändring måste ju ta tag i det då och se till att de blir bättre, jag håller med om att det inte funkar så som det var för det kommer att hända något snart isåfall... såg exempelvis subarun som fick 4-hjulssläpp och började kana ut lite mot kanten men han lyckades ju rätta upp det men så kommer det ju aldrig vara hela tiden.. förr eller senare kommer det att ske en olycka, och jag var inte ironisk när jag föreslog konor eller liknande, då får man ju en klar linje att stå efter, eller har jag fel?

Nej du har inte fel, de vore ju mycket trevligare för alla om man anordnade mycket bättre. eller hur.. ser till att innan man sätter ut datum och så kan man väll kolla upp vart man kan ha en sammligsplats där man inte är i vägen någonstans och när man ska köra så de är säkert både för trafiken i övrigt och publiken, se till att de finns te.x parkeringsplatser så ingen står i vägen , finns de folk som är villiga att ställa upp att fixa konor och sånt de är ju inte så svårt om man bara skulle anstränga sig så skulle de bli bra eller har ja fel ? ???

"Driv it, like you hate it ! ;)

270 Inlägg
30 augusti 2009
tycker att ni kan slänga upp en länk till hemsidan så man har lite koll på vad som händer tills nästa period wink
vet ju inte hur sidan ser ut men vissa som jag känner vet inte om vilka datum träffarna är då dom inte är aktiva garage människor. så en hemsida med mycket info + regler skulle ju inte vara fel.

Sportcar for Life
315 Inlägg
30 augusti 2009
lilltofta skrev:
Rallon skrev:
lilltofta skrev:

de var ju det jag menade. han som ser det och tycker det ska bli ändring måste ju ta tag i det då och se till att de blir bättre, jag håller med om att det inte funkar så som det var för det kommer att hända något snart isåfall... såg exempelvis subarun som fick 4-hjulssläpp och började kana ut lite mot kanten men han lyckades ju rätta upp det men så kommer det ju aldrig vara hela tiden.. förr eller senare kommer det att ske en olycka, och jag var inte ironisk när jag föreslog konor eller liknande, då får man ju en klar linje att stå efter, eller har jag fel?

Nej du har inte fel, de vore ju mycket trevligare för alla om man anordnade mycket bättre. eller hur.. ser till att innan man sätter ut datum och så kan man väll kolla upp vart man kan ha en sammligsplats där man inte är i vägen någonstans och när man ska köra så de är säkert både för trafiken i övrigt och publiken, se till att de finns te.x parkeringsplatser så ingen står i vägen , finns de folk som är villiga att ställa upp att fixa konor och sånt de är ju inte så svårt om man bara skulle anstränga sig så skulle de bli bra eller har ja fel ? ???

det låter kanon bra... får se till så det blir verklighet bara..smile

negativ..
167 Inlägg
30 augusti 2009
det var så jävla tråkigt så jag åkte hem..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Dryg.
107 Inlägg
30 augusti 2009
cuppre skrev:
det var så jävla tråkigt så jag åkte hem..

För att du inte kom och pratade skit med oss som vanligt, ja wink
gick omkring vid din bil ett tag o kikade efter dej, vart höll du hus? i trunken eller?

12 086 Inlägg
31 augusti 2009
Jag tycker fortf det är skit att först stå o kolla på rejset,
och sen komma o klaga här. Jag anordna inget rejs, så klaga inte på mig!

296 Inlägg
31 augusti 2009
bleedingstar skrev:
tycker att ni kan slänga upp en länk till hemsidan så man har lite koll på vad som händer tills nästa period wink
vet ju inte hur sidan ser ut men vissa som jag känner vet inte om vilka datum träffarna är då dom inte är aktiva garage människor. så en hemsida med mycket info + regler skulle ju inte vara fel.

det kommer att komma men först måste vi få allt att lira smile så håll utkik den kommer att komma ut i vinter någon gån smile

Sök