4123
Sök

Trafikupplevelser med lastbil

blacken
5 september 2009
#81
discokapten skrev:
Det handlar om betydligt större belopp än 2800:- om inte lasten kommer fram i tid roll

Vem betalar dom pengarna, du eller åkaren? Som förare tjänar man väldigt sällan på att fippla med kör och vilotider, hastighet osv. Men det gör åkaren, för inte betalar han dina fortkörningsböter? Eller betalar lön om du blir av med kortet osv? Det är vi chaufförer som är den här branschen, vägrar vi köra idiotkörningarna så läggs dom om, svårare än så är det inte.

Sant, men om man skulle ha den policyn/attityden till åkaren/åkeriet, så blev man snabbt utan jobb i längden..

Avstängd
72 Inlägg
5 september 2009
#82
Kul att läsa om alla som skriver om BLINKERS, big_smile
Enligt Boken så behöver man bara blinka sig ut ur en rondell, aldrig in, om du inte ska åt höger då vill säga. Och sen så är de väl så också att man ser vart bilen är påväg (om man har lite koll) visst många skiter i att blinka sig ur rondellerna om dom ska åt vänster i en rondell tex. men vad hade de hjälpt dig om du kommer från andra av/på in i rondellen? Ingenting.

Jag har själv tung-kort och är väl inte jätte hetsig i trafiken men de finns ju gränser.
Tycker om när man ligger i 110-120 med personbilen på motorväg och de kommer någon utländsk chaufför och kör om än i 140-150 big_smile de gillar jag, och dom kör ofta som svin, visst gör svenska de också men alla yrkeschaufförer drabbas ju utav dessa mongolider som inte klarar av att bete sig bara för dom kör i sverige big_smile
Senast redigerat av Calabria (5 september 2009)

22 Inlägg
9 september 2009
#83
marwin_of_sweden skrev:
looserpucko skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Glömde tillägga det som du sa, mest utländska chaufförer som gör så, men du brukar ja ge igen med att lägga mig framför den lastbil som gjort detta och bromsa ned honom så att lastbilen han precis kört om kör om honom igen:P Elakt eller helt rätt?

såna som du ska ju ha stryk.  dem som inte kör lastbil går ju inte diskutera me, fattar ju inte :S

Jaså det tycker du? Och du borde plastik operera dig! Visar inte lastbilar respekt mot andra trafikanter är det klart som fan att folk jävlas med dom!

ha ha ha nej jag trivs bättre som originial än en kopia. va de nu hade med lastbilar i trafik att göra smile

du skrev tidigare i tråden att du har "stor förståelse" för lastbilschaufförer. De har du inte alls de om du roar dig med å åka framför å bromsa ner en lastbil.
De är modernt me miljö å sånt nu, hjälp till istället för å åka runt å "hämnas" jag lovar, de leder ingenstans! förutom ännu mer irritation å krig å hämndattraktioner på vägarna. Helt onödigt..!
Men som sagt, de går inte diskutera lastbilar i trafik me såna som inte kört tungt själv hmm

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
9 september 2009
#84
blacken skrev:
discokapten skrev:
Det handlar om betydligt större belopp än 2800:- om inte lasten kommer fram i tid roll

Vem betalar dom pengarna, du eller åkaren? Som förare tjänar man väldigt sällan på att fippla med kör och vilotider, hastighet osv. Men det gör åkaren, för inte betalar han dina fortkörningsböter? Eller betalar lön om du blir av med kortet osv? Det är vi chaufförer som är den här branschen, vägrar vi köra idiotkörningarna så läggs dom om, svårare än så är det inte.

Sant, men om man skulle ha den policyn/attityden till åkaren/åkeriet, så blev man snabbt utan jobb i längden..

Det gäller att hålla ihop, han kan inte sparka alla samtidigt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Forummoderator
26 349 Inlägg
9 september 2009
#85
looserpucko skrev:
marwin_of_sweden skrev:
looserpucko skrev:

såna som du ska ju ha stryk.  dem som inte kör lastbil går ju inte diskutera me, fattar ju inte :S

Jaså det tycker du? Och du borde plastik operera dig! Visar inte lastbilar respekt mot andra trafikanter är det klart som fan att folk jävlas med dom!

ha ha ha nej jag trivs bättre som originial än en kopia. va de nu hade med lastbilar i trafik att göra smile

du skrev tidigare i tråden att du har "stor förståelse" för lastbilschaufförer. De har du inte alls de om du roar dig med å åka framför å bromsa ner en lastbil.
De är modernt me miljö å sånt nu, hjälp till istället för å åka runt å "hämnas" jag lovar, de leder ingenstans! förutom ännu mer irritation å krig å hämndattraktioner på vägarna. Helt onödigt..!
Men som sagt, de går inte diskutera lastbilar i trafik me såna som inte kört tungt själv hmm

Man är rätt trångsynt om man anser att man inte kan diskutera dylikt med folk som inte har rätta erfarenheterna. Man lär sig så länge man lever, finns det nåt som heter.

Jag har förmodligen skrivit det i en blogg tidigare, men kan nämna ett lustigt möte jag hade med en lastbilschaufför då jag jobbade som brevbärare. Det var mitt i vintern, och under pudersnön som hade fallit så var det mer eller mindre blankis. Bara att hålla Kangoon på vägen var en utmaning, och där kom jag i godan ro - med stadiga händer på ratten - i ett par halvsnåriga kurvor ute på landet, då jag får möte med en lastbil.
Nåväl. jag saktar in och håller mig till min sida. Lastbilschauffören får panik - gissar jag på? - och låser bromsarna. Ekipaget ställer sig över bådas körbana då vägen är doserad just i kurvan, och jag får välja mellan att antingen komma till Nangiala och krocka - eller förpassa mig själv till diket.
Jag valde diket..
Hursomhelst. Det gick bra för båda. Jag klättrade ur den halvt liggandes bilen och vi möttes upp på vägen skrattandes - smått nervöst från bådas sida kan tilläggas - och han drog upp mig utan större problem. Inga konstigheter alls. Båda blev säkert lite försenade den dagen men inga skador skedda.

Vart jag vill komma med berättelsen är att - jag gissar från person till person - så kan man reagera annorlunda i läget jag befann mig i. Vissa hade säkert blivit tokförbannade på den yngre chauffören och skällt ut honom. Vissa hade kanske ringt efter en bärgare eller vad som helst. Men jag respekterar chaufförerna. De gör ett sjujäkla jobb och det är inte alltid de gör rätt - men huvudsaken det går bra i slutänden.
Tack för ordet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

22 Inlägg
10 september 2009
#86
AirOne skrev:
looserpucko skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Jaså det tycker du? Och du borde plastik operera dig! Visar inte lastbilar respekt mot andra trafikanter är det klart som fan att folk jävlas med dom!

ha ha ha nej jag trivs bättre som originial än en kopia. va de nu hade med lastbilar i trafik att göra smile

du skrev tidigare i tråden att du har "stor förståelse" för lastbilschaufförer. De har du inte alls de om du roar dig med å åka framför å bromsa ner en lastbil.
De är modernt me miljö å sånt nu, hjälp till istället för å åka runt å "hämnas" jag lovar, de leder ingenstans! förutom ännu mer irritation å krig å hämndattraktioner på vägarna. Helt onödigt..!
Men som sagt, de går inte diskutera lastbilar i trafik me såna som inte kört tungt själv hmm

Man är rätt trångsynt om man anser att man inte kan diskutera dylikt med folk som inte har rätta erfarenheterna. Man lär sig så länge man lever, finns det nåt som heter.

Jag har förmodligen skrivit det i en blogg tidigare, men kan nämna ett lustigt möte jag hade med en lastbilschaufför då jag jobbade som brevbärare. Det var mitt i vintern, och under pudersnön som hade fallit så var det mer eller mindre blankis. Bara att hålla Kangoon på vägen var en utmaning, och där kom jag i godan ro - med stadiga händer på ratten - i ett par halvsnåriga kurvor ute på landet, då jag får möte med en lastbil.
Nåväl. jag saktar in och håller mig till min sida. Lastbilschauffören får panik - gissar jag på? - och låser bromsarna. Ekipaget ställer sig över bådas körbana då vägen är doserad just i kurvan, och jag får välja mellan att antingen komma till Nangiala och krocka - eller förpassa mig själv till diket.
Jag valde diket..
Hursomhelst. Det gick bra för båda. Jag klättrade ur den halvt liggandes bilen och vi möttes upp på vägen skrattandes - smått nervöst från bådas sida kan tilläggas - och han drog upp mig utan större problem. Inga konstigheter alls. Båda blev säkert lite försenade den dagen men inga skador skedda.

Vart jag vill komma med berättelsen är att - jag gissar från person till person - så kan man reagera annorlunda i läget jag befann mig i. Vissa hade säkert blivit tokförbannade på den yngre chauffören och skällt ut honom. Vissa hade kanske ringt efter en bärgare eller vad som helst. Men jag respekterar chaufförerna. De gör ett sjujäkla jobb och det är inte alltid de gör rätt - men huvudsaken det går bra i slutänden.
Tack för ordet.

ja precis.. inte dra alla över samma kant. de va någonstans där jag ville komma egentligen smile

1 703 Inlägg
11 september 2009
#87
Tror nog att de flesta yrkeschaufförer försöker underlätta för personbilstrafiken så mycket det är möjligt, men ibland måste man få ta den plats ex. 25,25meter tar. Som personbilsförare har man ju förhoppningsvis självbevarelsedrift samt förstående att ekipagen tar stor plats och att chauffören inte ser varenda centimeter runt bil och släp.

Omkörningar, lastbil - lastbil, på landsväg och motorväg. Uträknat på en lång färdsträcka blir en differens på exempelvis 7km/h dyrbar tid. Dock, tidsvinsten på 80km/h eller 85km/h är ungefär 5 minuter/h, knappt snabbare än en torsk simmar?? För att inte tala om miljöaspekten, genom att utnyttja utrullningar, samt övriga körplaneringar har man diesel samt tid att vinna.

Naturligtvis finns det rötägg inom yrkestrafiken, men varför då inte notera åkeriets namn, eller eventuella reg.nummer? Slå en signal till vederbörande och berätta om din erfarenhet, ta ditt ansvar som bilist.
Senast redigerat av henkebenke (11 september 2009)


430 Inlägg
22 november 2009
#88
AirOne skrev:
looserpucko skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Jaså det tycker du? Och du borde plastik operera dig! Visar inte lastbilar respekt mot andra trafikanter är det klart som fan att folk jävlas med dom!

ha ha ha nej jag trivs bättre som originial än en kopia. va de nu hade med lastbilar i trafik att göra smile

du skrev tidigare i tråden att du har "stor förståelse" för lastbilschaufförer. De har du inte alls de om du roar dig med å åka framför å bromsa ner en lastbil.
De är modernt me miljö å sånt nu, hjälp till istället för å åka runt å "hämnas" jag lovar, de leder ingenstans! förutom ännu mer irritation å krig å hämndattraktioner på vägarna. Helt onödigt..!
Men som sagt, de går inte diskutera lastbilar i trafik me såna som inte kört tungt själv hmm

Man är rätt trångsynt om man anser att man inte kan diskutera dylikt med folk som inte har rätta erfarenheterna. Man lär sig så länge man lever, finns det nåt som heter.

Jag har förmodligen skrivit det i en blogg tidigare, men kan nämna ett lustigt möte jag hade med en lastbilschaufför då jag jobbade som brevbärare. Det var mitt i vintern, och under pudersnön som hade fallit så var det mer eller mindre blankis. Bara att hålla Kangoon på vägen var en utmaning, och där kom jag i godan ro - med stadiga händer på ratten - i ett par halvsnåriga kurvor ute på landet, då jag får möte med en lastbil.
Nåväl. jag saktar in och håller mig till min sida. Lastbilschauffören får panik - gissar jag på? - och låser bromsarna. Ekipaget ställer sig över bådas körbana då vägen är doserad just i kurvan, och jag får välja mellan att antingen komma till Nangiala och krocka - eller förpassa mig själv till diket.
Jag valde diket..
Hursomhelst. Det gick bra för båda. Jag klättrade ur den halvt liggandes bilen och vi möttes upp på vägen skrattandes - smått nervöst från bådas sida kan tilläggas - och han drog upp mig utan större problem. Inga konstigheter alls. Båda blev säkert lite försenade den dagen men inga skador skedda.

Vart jag vill komma med berättelsen är att - jag gissar från person till person - så kan man reagera annorlunda i läget jag befann mig i. Vissa hade säkert blivit tokförbannade på den yngre chauffören och skällt ut honom. Vissa hade kanske ringt efter en bärgare eller vad som helst. Men jag respekterar chaufförerna. De gör ett sjujäkla jobb och det är inte alltid de gör rätt - men huvudsaken det går bra i slutänden.
Tack för ordet.

kloka ord...fler som du ute på vägarna hade gjort ens jobb mycket enklare...visa lite förståelse för nyblivna chaufförer ute på vägarna, man blir säkrare och bättre med erfarenhet...

Mopar or no car!

12 Inlägg
23 november 2009
#89
Önskar själv att man har stolpe nog att faktiskt säga till sin åkare vad som gäller när man kör. Att säga: "Jag tar den tid jag tar att avsluta jobbet, utan att dra bena efter mig." är rätt svårt då dem börjar se blixtar och svarta änglar vid det laget.
Tydligen spelar inte det roll när man påpekat att man måste köra försiktigt och bara kan köra snabbt där trafikmiljö samt trafiksituation tillåter det. Trots att jag är ny i yrket så har jag redan tjafsat med två trafikledare om det här med stress och fara. mad

Det är liksom chaufförens fel och inte schemat eller saker runt omkring när det går fel eller tar tid. Vet ju det att redan efter två veckors körning så skickade dem in mig på en 31-stoppskörning över Bromma, Sundbyberg, Solna, Alvik samt södermalm. Fick tyvärr ut bara 17 stopp då två-tre kunder sagt nej till sitt gods just den dagen, ungefär 2-3 ton som åkaren tyckte jag skulle flytta på för några jävla sportartiklar. Dagen där efter fick jag tre olika körningar som tog mig till Solna, löwenströmska sjukhus och runt Bromma, höll schemat med 1½ timmas försprång men endå fick jag skit för sista lastningen tog 30-40 minuter. Tvingades springa 30-40 meter till varje kolli eftersom dem stod en bit från kaj, sen hade dem glömt skicka ner alla kollin därmed. yikes

Aja... hur som helst så kan jag bara instämma att det här med rondeller är en ärkeplåga. Använd blinkers för väggudarnas skull! Jag brukar alltid använd själv blinkers ut ur rondellen. Men en stor plåga är när man måste byta fil och den sidovarande vägrar notera blinkersen, så man tvingas sakta ned eller ta en jävla omväg som äter mer av ens tid. Kört inner ett par gånger, framför allt gamla stan, då gatorna blir så pass trånga att man knappt kan svänga pågrund av de parkerade bilarna. Så vad gör man när man skall lasta av? Stanna på första bästa plats och få höra av bakomvarande hur jävla dum i huvudet man är roll. Okej, jag förstår lite deras ilska men jag förstår fortfarande inte varför dem inte kan fatta problemet som chaufförer måste tackla varje dag för att kunna avsluta en körning.

Är glad att jag inte fått uppleva privatbilar som kastar sig framför mig, än. Dock har jag upplevt att taxichaufförer har en försmak för sådana manövrar och att dem älskar stå på lastzoner. Brukar låsa in dem på plats så dem får vänta tills jag är klar, brukar alltid bli så förbannade lol. Sen så att man får se vid företagskajer personbilar som tyckt att här är det bra att parkera är lika irriterande som korkat.

Jag förstår nu att hälsoundersökningen stämmer att chaufförer har lika hög puls som piloter har under tillbud vid landning, det och att vi är en högrisksgrupp för hjärt-kärlsjukdomar. Men vad kan man göra förutom att le stort? roll

Dieselgypsy
538 Inlägg
23 november 2009
#90
discokapten skrev:
Det handlar om betydligt större belopp än 2800:- om inte lasten kommer fram i tid roll

Vem betalar dom pengarna, du eller åkaren? Som förare tjänar man väldigt sällan på att fippla med kör och vilotider, hastighet osv. Men det gör åkaren, för inte betalar han dina fortkörningsböter? Eller betalar lön om du blir av med kortet osv? Det är vi chaufförer som är den här branschen, vägrar vi köra idiotkörningarna så läggs dom om, svårare än så är det inte.

Du har seriöst inte jobbat åt ett åkeri. Om man inte är fastanställd förlorar man i så fall jobbet fortare än kvickt! Glöm inte: Chefen har aldrig fel, och du som chaufför är en idiot! Gör du inte jobbet finns det 2 andra som är villiga att göra jobbet för ännu mindre pengar och sämre villkor.

Har nu närmare 3,5 års erfarenhet av att jobba åt åkerier som budbilschaufför och har alltid haft extremt tidspressade scheman som inte går att hålla förutom om man tjuvar några minuter här och där, fifflar lite med vilotiden, och kör för fort Dum som man är gör man det, eftersom pengarna behövs i plånboken, och man tror att man kommer tjäna tillbaka tiden man förlorade andra gånger. Hur kan man t.ex. köra från Boden till Luleå på exakt 20 minuter med laglig hastighet speciellt om du har ett extra stopp i sävast?

Dock så kan jag säga att dom som kör som distributionschaufför med många last och lossningsställen skulle tjäna enorma mängder med tid om godset faktiskt skulle vara färdigt när man kommer till ställen för att lasta det.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (23 november 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

DFFL
9 020 Inlägg
23 november 2009
#91
blacken skrev:
discokapten skrev:
Det handlar om betydligt större belopp än 2800:- om inte lasten kommer fram i tid roll

Vem betalar dom pengarna, du eller åkaren? Som förare tjänar man väldigt sällan på att fippla med kör och vilotider, hastighet osv. Men det gör åkaren, för inte betalar han dina fortkörningsböter? Eller betalar lön om du blir av med kortet osv? Det är vi chaufförer som är den här branschen, vägrar vi köra idiotkörningarna så läggs dom om, svårare än så är det inte.

Sant, men om man skulle ha den policyn/attityden till åkaren/åkeriet, så blev man snabbt utan jobb i längden..

Och även om åkeribranschen är ganska enorm så känner i regel alla åkare alla andra åkare.
Då är det kanske inte så kul att ha rykte om sig att vara ovillig att arbeta och uppnosig mot chefen...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Defloratör.
641 Inlägg
23 november 2009
#92
Brains skrev:
Donken86 skrev:
haha, för mkt att ta upp big_smile men man sitter o svär dagligen iaf över andra trafikanter wink

Gäller att hålla sig lugn annars hinner man få en hjärtattack av allt skrikande efter drygt ett år wink
Sällan jag blir arg men folk som inte blinkar i rondeller så jag stannar i onödan lyckas alltid få mig på dåligt humör sad

Om dom som kommer från andra sidan rondellen inte visar att dom ska passera min infart i rondellen så kör jag bara ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Visst att jag har väjningsplikt men dom har lika stora skyldigheter att visa vart dom ska:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

blacken
23 november 2009
#93
nitrox skrev:
Brains skrev:
Donken86 skrev:
haha, för mkt att ta upp big_smile men man sitter o svär dagligen iaf över andra trafikanter wink

Gäller att hålla sig lugn annars hinner man få en hjärtattack av allt skrikande efter drygt ett år wink
Sällan jag blir arg men folk som inte blinkar i rondeller så jag stannar i onödan lyckas alltid få mig på dåligt humör sad

Om dom som kommer från andra sidan rondellen inte visar att dom ska passera min infart i rondellen så kör jag bara ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Visst att jag har väjningsplikt men dom har lika stora skyldigheter att visa vart dom ska:P

Smäller du i det läget, så är det du som torskar 100%. Han i rondellen 0 %..

BE*CE
419 Inlägg
23 november 2009
#94
om det hade varit för ett år sen så hade jag varit en utav dom allt idioter som ska om en annan lastbil om han åker i 80-85 pga min bil går 89-90, så det blev ju många onödiga risker tyvär.. men nu har man mognat till lite bättre (även på personbilssidan) fast jag är långt ifrån den bästa chauffören men har ju 45år till på mej att bli det XD

nu till det jag ville dela med mej utav:
åkte med bilen på e20 i våras när det kom så innåthelvete med snö på eftermiddagen, var på väg tillbaka till strängnäs från årsta/sthlm när jag (och många andra C/CE killar) upptäcker att personbilarna bara ligger i ca60 km/h i höger filen på 110 väg, så jag lägger mej i vänsterfilen och kör upp i 90km/h det funkar fint när man har lite vikt på fordonet( spårar inte lik mycket) men efter ca20min så minskar det med bilar av någon anledning så jag svänger in till höger körbana igen och när jag kommer till södra strängäs avfaren så tänker jag hmm kan vara halt så jag sänker farten långt innan avfarten( inga bilar på flera mil bakom) gick max 30 ner på avfarten(vanligtvis går det ca 50-60 där) men lik förbannat så är lastbilen inte hel när jag kommer ner till 55an, tappade fästet på hjulena ändå och  gick rakt in i räcket med höger fram
skojja inte om jag vär rädd att bli av med jobbet då, men som tur va så va det inte mitt fel så ja gär kvar på samma företag i strängnäs än idag tongue

Volvo R racing

Avstängd
72 Inlägg
23 november 2009
#95
truckracing_ skrev:
om det hade varit för ett år sen så hade jag varit en utav dom allt idioter som ska om en annan lastbil om han åker i 80-85 pga min bil går 89-90, så det blev ju många onödiga risker tyvär.. men nu har man mognat till lite bättre (även på personbilssidan) fast jag är långt ifrån den bästa chauffören men har ju 45år till på mej att bli det XD

nu till det jag ville dela med mej utav:
åkte med bilen på e20 i våras när det kom så innåthelvete med snö på eftermiddagen, var på väg tillbaka till strängnäs från årsta/sthlm när jag (och många andra C/CE killar) upptäcker att personbilarna bara ligger i ca60 km/h i höger filen på 110 väg, så jag lägger mej i vänsterfilen och kör upp i 90km/h det funkar fint när man har lite vikt på fordonet( spårar inte lik mycket) men efter ca20min så minskar det med bilar av någon anledning så jag svänger in till höger körbana igen och när jag kommer till södra strängäs avfaren så tänker jag hmm kan vara halt så jag sänker farten långt innan avfarten( inga bilar på flera mil bakom) gick max 30 ner på avfarten(vanligtvis går det ca 50-60 där) men lik förbannat så är lastbilen inte hel när jag kommer ner till 55an, tappade fästet på hjulena ändå och  gick rakt in i räcket med höger fram
skojja inte om jag vär rädd att bli av med jobbet då, men som tur va så va det inte mitt fel så ja gär kvar på samma företag i strängnäs än idag tongue

Hur blev de inte ditt fel? tongue även om de är halt ska du ju anpassa farten så pass att du kan stanna, om de så betyder att du måste köra i 5km/h på avfarten tongue men du hade ju tur att få ha kvar jobbet smile tror ändå dom har lite överseende med sånt när de är halt ute..

Defloratör.
641 Inlägg
23 november 2009
#96
blacken skrev:
nitrox skrev:
Brains skrev:

Gäller att hålla sig lugn annars hinner man få en hjärtattack av allt skrikande efter drygt ett år wink
Sällan jag blir arg men folk som inte blinkar i rondeller så jag stannar i onödan lyckas alltid få mig på dåligt humör sad

Om dom som kommer från andra sidan rondellen inte visar att dom ska passera min infart i rondellen så kör jag bara ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Visst att jag har väjningsplikt men dom har lika stora skyldigheter att visa vart dom ska:P

Smäller du i det läget, så är det du som torskar 100%. Han i rondellen 0 %..

Må så vara.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

blacken
23 november 2009
#97
nitrox skrev:
blacken skrev:
nitrox skrev:

Om dom som kommer från andra sidan rondellen inte visar att dom ska passera min infart i rondellen så kör jag bara ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Visst att jag har väjningsplikt men dom har lika stora skyldigheter att visa vart dom ska:P

Smäller du i det läget, så är det du som torskar 100%. Han i rondellen 0 %..

Må så vara.

Är det värt det?..not!..

7 274 Inlägg
23 november 2009
#98
nitrox skrev:
Brains skrev:
Donken86 skrev:
haha, för mkt att ta upp big_smile men man sitter o svär dagligen iaf över andra trafikanter wink

Gäller att hålla sig lugn annars hinner man få en hjärtattack av allt skrikande efter drygt ett år wink
Sällan jag blir arg men folk som inte blinkar i rondeller så jag stannar i onödan lyckas alltid få mig på dåligt humör sad

Om dom som kommer från andra sidan rondellen inte visar att dom ska passera min infart i rondellen så kör jag bara ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Visst att jag har väjningsplikt men dom har lika stora skyldigheter att visa vart dom ska:P

Tyvärr är det inte lag på vänsterblink i rondeller så...
Höll på klippa en gubbe som valde att ligga i högerfilen i rondellen när han skulle runt.
Usch vad jag blev arg!

Polaren såg en som stannade på E4an, 2 + 1 väg, för att skrika åt en personbil som hade betett sig ett arsel big_smile


Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
24 november 2009
#99
Ja va ute å körde med bil å släp (lastbil alltså) i uppsala city. Så körde ja i en korsning, över ett övergångställe, det var "röd gubbe" så de va fritt fram för mig. Jag tog mig in på andra vägen i lååångsam hastighet, då det var rätt trångt.  Men rätt som de va så kommer någon jävla kile gående över övergångsstället! Mot röd gubbe också! OCH! inte nog med det, han gick å kollade ner i nå jävla bok å..
  Å han la ju inte märke te något, så jag saktade in ännu mer (stod nästan stilla).. Å sedan försvann han in mellan bil å släp.. Givetvis bromsade jag. Sedan titta han ut bakom lastbilen, såg lite förvirrad ut och gick tebaka dit han kom ifran..
hahaha! De va så jävla konstigt. Man lär ju ha lite koll iallafall, även om man bara går..

----------------Våga Vägra Volvo----------------

blacken
24 november 2009
#100
Joo en del fotgängare säknar allt vad syn och vett heter. Jag stod vid rödljuset vid Tre Tunnor på Hornsgatan med lastbilen en natt. Då så kommer det ett "glatt" gäng killar och tjejer från Ringvägen i en bra promenadfart, när dom kommer fram till övergångsstället så delar sig gruppen fortfarande under livlig diskution internt så att några passerar bakom lastbilen och några framför, utom en tjej som bladar med bra fart rätt in i flaket på lastbilen, det bara skramlade om lemlåsen. smile  Givetvis så drattar hon på arslet och har en mycket förvånad uppsyn när hon upptäckde att det stod en lastbil där.. lol
Senast redigerat av blacken (24 november 2009)


Sök