hehe ROlig tråd detta
Även fast jag bara kört skogsbil i 3 år Så har man ju fan snart en Bok Med berättelser !
Först en Störande grej
Personbilar som kör med Dimljus och Halvljus på natten. på MOTORVÄGEN ! på blöt vägbana... De bländar mer än ni tror för dom som Jobbar natt... Och ja det är bevisat att det bländar mer . Punkt
En Kul grej jag var med om förra Året
körde på en Skapligt Trång Väg med Skogsbilen Full lastad ( 60 ton ) de va ju så man klarade sej med marginal om man tog ut svängarna ordentligt
Skall tilläggas att de Var skymning och November månad.
vad Får man se på vägen som kommer emot en ? !
YES ! 1 St Häst-transport . ( Personbil & Släp )
O nej Herregud tänkte jag, Inte en ( sorry tjejer ) kvinna som absolut inte kan backa.... Jag hade ca 300-400 meter till närmsta Mötesmöjlighet bakom mej , Han behövde bara backa ca 70 meter .
Som tur var så Klev en Man ut ur bilen , bra tänkte jag , han lär ju kunna backa
men istället ville han att jag skulle flytta på mej för han bodde längs vägen och de gjorde inte jag... Så han skulle ha Företräde.
Ioch med att han var Lite Tyken när jag försökte vara vänlig så svarade jag med att ,
Om inte du backar typ 70 meter så tar jag mina 45 minuter Rast som jag enligt lag måste ha ( ni som kör vet vad jag menar )
mannen blev skit sur och började försöka backa , Och de var nog de ROligastejag sett under hela min tid som chaufför.... Han backade ner i diket.... körde upp igen, backa ner på samma ställe... körde upp igen. backade ner på andra sidan vägen. och så höll de på så efter 25 minuter ca. Så hade han lyckats ta sej 70 meter bakåt med en Chevrolet Suv och en Boggie Hästtransport.
PLUS ! ... Jag fick ett finger när jag passerade honom.
En kuul story jag inte glömmer i Första Taget