Köpt mig en ny bil för ungefär en månad sen! Tröttnade på effekten på min mx-3:a så jag tyckte det var dax att byta upp sig lite
mycket funderande på vad jag skulle ha för bil men till slut så fick det bli en saab
.
Bilder när den var nyköpt :
Är in princip helt original.
Efter ett tags körande så gick den bara sämre å sämre. Den laddade ojämnt. gick upp å ner.
till slut en dag så bara dog bilen efter ett gaspådrag. Fick bogsera hem bilen och jag felsökte och kom fram till att cylinder 4 har ingen kompression. Troligen är det någon ventil som har pajat på nått sätt.
Så jag bestämde att jag gör lite vettigt av det hela och renoverar hela motorn å gör lite extra när jag endå håller på!
Det som kommer att göras med den är:
Renovera motor : lämna in toppen på renovering , byta ut alla slitage delar(lager,packningar,kolvringar,kamkejde kit) , blästra och lacka , samt att lämna in turbon på renovering eller köpa en ny.
Köpa 3 tum hel sats
Ny intercooler och kylare
Bygga ljudsystem
m.m
Projektstart
Motorn urplockad! var ett jakla bök men det gick till slut
Här har vi skönheten! Blir skoj å sätta tänderna i.
Växellådan och koppling m.m är bortplockat och motorn är uppsatt i motorstödet. Har just precis plockat av ventilkåpan. Såg rätt bra ut faktiskt!
Vart allt för idag men blir lite meck varje dag så jag kommer uppdatera då å då vad som gjorts.
Kommentera gärna och kom med förslag och tips så blir jag glad
/ Benny