3915
Sök

Kopplings byte vid uppgraderad motor 230fk. vilken koppling ska jag välja.

3 182 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#1
håller på att uppgraderar motorn på min ltt 97a. och koppling är redan dålig som den är. uppskattad effekt iår ca:220hk. vilken koppling ska jag välja. skaffar hellre en hårdare tryckplatta och en ny orginal lamell( om du har en som ligger sig till) men vart hittar jag tryckplattorna till bra priser.

2 Inlägg
2 september 2009
#2
http://www.kgtrimning.com har en massa olika alternativ, kolla där.


1 513 Inlägg
2 september 2009
#3
bakaxel.se å 712tryckplatta gör susen


3 182 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#4
evo_krolle skrev:
bakaxel.se å 712tryckplatta gör susen

kollade men dom hade inte 712an.

1 513 Inlägg
2 september 2009
#5
sorry mena 765 eller 618


194 Inlägg
2 september 2009
#6
Satt på en 6pucks sinter från KL racing och sachs hårdaste volvo bolt on tryckplatta.Den Räkte till att rasa min låda under första provturen med nya kopplingen smile Så de skulle du nog sattsa på.Men de räcker oftast med sinterlamell och orginal tryckplatta om du inte ska ha så mkt hk smile

Joodu_6

3 182 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#7
men med sinter hur blir det att köra då blir det inte antingen på eller av.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 september 2009
#8
pukan2 skrev:
men med sinter hur blir det att köra då blir det inte antingen på eller av.

med 4-puck kan det kanske bli nåt liknande, jag kör med 6-puck och den är inte mycket drygare än en vanlig koppling vid körning.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

3 182 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#9
NITROUS skrev:
pukan2 skrev:
men med sinter hur blir det att köra då blir det inte antingen på eller av.

med 4-puck kan det kanske bli nåt liknande, jag kör med 6-puck och den är inte mycket drygare än en vanlig koppling vid körning.

vad är det för skillnad på 4 och 6 pukad.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2009
#10
en hårdare tryckplatta är mer värd än att köpa en sinter lamell , men att kombinera dom är inte dumt:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök