3880
Sök

Klarspråk; Är vattenpipa droger eller ej!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
10 april 2007
Japp, självklart är vattenpipa en drog.

Eftersom jag inte tycker att våra lagar är särskilt konsekventa så skiter jag i den definitionen och kör på min egen istället. Mot bakgrund av den skulle jag absolut säga att vattenpipa är en drog. Det brukas i njutningssyfte för den enskilde, klockren drog.

Och en rätt trevlig sådan också, kan ju påpekas. smile

Till er som svarat nej; Hur ser er definition på "droger" ut egentligen?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 april 2007
Ja.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

blacken
10 april 2007
pUs skrev:

Eftersom jag inte tycker att våra lagar är särskilt konsekventa så skiter jag i den definitionen och kör på min egen istället. Mot bakgrund av den skulle jag absolut säga att vattenpipa är en drog. Det brukas i njutningssyfte för den enskilde, klockren drog.

Definitionen av drog är.  En kemisk eller biologisk substans som förändrar ens verklighetsuppfattning ifrån den verkliga.  Det är mig veterligen omöjligt att uppnå ett sådant resultat med enbart en vattenpipa.  Men okej jag håller med dig. Jesus föddes i ett stall, därför så måste han vara en häst.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
10 april 2007
Nej vattenpipa är inte en dråg, men det man blåssar är det oftast,...... HAHAHA

Go For It!!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
11 april 2007
blacken skrev:
pUs skrev:

Definitionen av drog är.  En kemisk eller biologisk substans som förändrar ens verklighetsuppfattning ifrån den verkliga.  Det är mig veterligen omöjligt att uppnå ett sådant resultat med enbart en vattenpipa.  Men okej jag håller med dig. Jesus föddes i ett stall, därför så måste han vara en häst.

Bäste Herr "Blacken". Hur står det till egentligen till med läsförståelsen? roll

Hade du läst längre än till min första punkt hade du kanske (jag säger kanske) noterat att jag skiter i den gängse definitionen. Min egen ser annorlunda ut, varför skrev jag också. Men du lär väl missa det också, eftersom det här inlägget också spänner över flera rader. Såatteee.. jorå. cool

blacken
12 april 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Bäste Herr "Blacken". Hur står det till egentligen till med läsförståelsen? roll

Hade du läst längre än till min första punkt hade du kanske (jag säger kanske) noterat att jag skiter i den gängse definitionen. Min egen ser annorlunda ut, varför skrev jag också. Men du lär väl missa det också, eftersom det här inlägget också spänner över flera rader. Såatteee.. jorå. cool

Frågan vem eller vilken som har svårt att läsa och förstå det skrivna ordet kan man lämna därhän. Men en vattenpipa som används utan  illegala substanser i "spisen". Kan INTE! klassas som drog. Utan snarare som ett njutningsmedel cool

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
12 april 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:

Frågan vem eller vilken som har svårt att läsa och förstå det skrivna ordet kan man lämna därhän. Men en vattenpipa som används utan  illegala substanser i "spisen". Kan INTE! klassas som drog. Utan snarare som ett njutningsmedel cool

Nu tror jag nog att skivan har hakat upp sig.

Vadå "inte kan" ? Det ser du väl att jag kan. Jag kan klassa det som precis vad jag vill enligt mina referensramar. Sen om du håller med mig är en annan femma, men så mycket kan jag säga att din åsikt håller mig icke vaken om nätterna..

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
Varför skulle vattenpipa vara en drog?
Det är väl vad man har i pipan som är drogen.
Ifall man röker tobak så är det helt ok.
Ifall man röker brass så är det helt ok.
Skadar inte någon annan än sig själv oavsett vilket av det man röker.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 214 Inlägg
12 april 2007
Detta är min personliga åsikt, de som känner att jag har helt fel får tycka det utan att racka ner på mig..

Jag anser att vattenpipor oftast inte används för att röka tobak, utan för att röka droger.. Alla som har en vattenpipa är enligt mig av lägre samhällsklass, just för att de håller på med sådant skit.. Självklart röker väl inte alla som har vattenpipa droger, men jag tror att majoriteten ngn gång har gjort det..

Men som tidigare sagt, detta är mina personliga åsikter om vattenpipor.

blacken
12 april 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Nu tror jag nog att skivan har hakat upp sig.

Vadå "inte kan" ? Det ser du väl att jag kan. Jag kan klassa det som precis vad jag vill enligt mina referensramar. Sen om du håller med mig är en annan femma, men så mycket kan jag säga att din åsikt håller mig icke vaken om nätterna..

ja! precis. jesus föddes i ett stall, alltså måste han vara en häst!

7 100 Inlägg
12 april 2007
de är ingen drog,de e ju bara typ tobak!!!!har en polare som har 2 st såna=)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

37 Inlägg
12 april 2007
HAHAHAHA de beror ju på va du röker förnå i den

3 Inlägg
12 april 2007
Det beror väl på va du slänger ner i pipan^^

SSS -12
3 217 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
master_lars skrev:
Detta är min personliga åsikt, de som känner att jag har helt fel får tycka det utan att racka ner på mig..

Jag anser att vattenpipor oftast inte används för att röka tobak, utan för att röka droger.. Alla som har en vattenpipa är enligt mig av lägre samhällsklass, just för att de håller på med sådant skit.. Självklart röker väl inte alla som har vattenpipa droger, men jag tror att majoriteten ngn gång har gjort det..

Men som tidigare sagt, detta är mina personliga åsikter om vattenpipor.

Så samhällsklassen påverkas efter vad man gör? Ser man på...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 april 2007
Lever denna larviga tråden kvar? finns bara ett simpelt svar

NEJ vatten pipa är ej droger då man kan röka vanlig tobak i den.

Men man kan ju röka vadsomhelst i den även droger.

Men emd vanligt tobak som säljs i vanlig tobakkiosk hur kan man ens få för sig att de är droger?

Tack för mig.

Bmw osv..

2 751 Inlägg
12 april 2007
Är choklad kaka en drog?? man kan ju stoppa i majja i den! big_smile

Who Djaa bless no man curse

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
13 april 2007
Ok, se det så här då.

Kan spel och spelande bli till en drog för den enskilde?

Det är tillåtet, lagligt, och dom allra flesta klarar av det. Finns det människor som blir beroende, och tar skada, av spelande och spel? Svar ja.

Är det då en drog? Ja, men inte av ovan nämnda skäl. En drog är ett njutningsmedel i min värld. Alla njutningsmedel kan potentiellt skada människan - direkt eller indirekt - om dessa används på fel sätt, av fel person eller i fel sammanhang. För mig ligger drogetiketten i potentialen och användandet.

Tycker jag, kanske jag ska tillägga innan det börjar yras om hästar och stall och Jesus och andra viktigheter..
Senast redigerat av pUs (13 april 2007)

835 Inlägg
13 april 2007
Allt som påverkar dina sinnen är väl drogklassat, va?  Te, kaffe mm...Är det inte så?

Sök