V8Dragster skrev:
det är orginal dumpen som sitter på, det som ja tycker är konstigt är att med den "gamla" turbon dvs 13c så var det inga problem vid samma ladd, men med denna 19T så under uppbyggnaden av laddet så hör man hur dumpen fladdrar beror det på att den nya turbon pressar in mer luft vilket då pressar på dumpen ännu mer? för ja antog att orginal dumpen skulle klara mer än 1bar?
eller du har kanske en gissning på vad som annars kan va fel? tryckklockan till wg är 1bars klocka alla slangar är kollade och är hela, för visst går bilen köra med men när det börjar med med fladdrandet så känner man att laddet försvinner för att sedan komma igen när man kommit ur "svackan", en fråga till om det är dumpen som inte orkar hålla emot är det skadligt för turbon? el måste ja byta till extern återcirk. dump? el finns det starkare dump för orginal fästet?
Du är säker på att de är dumpen som "fladdrar"? Det är jättesvårt när man inte hör det själv,
men orig SKA klara "normala" laddtryck utan problem. Det förutsätter naturligtvis att membranet
och fjädern är hela, samt att vacuumslangen är hel och korrekt ansluten. Normal inv diameter på
vac-slang är väl ca:4-5mm, och om dumpen läcker igenom så är det inte skadligt för turbon det
som händer är att du får ett sämre laddtryck. Nu vet jag inte va du har för grejer i din maskin men,
om du har en sk. magnetventil som styr laddet så gissar jag att de kan va den som ställer till
"fladdret", för om dumpen läcker brukar de inte yttra sej som du beskriver, utan som sagt, endast
sämre ladd. Det finns starkare "original"-dumpar till mitsubishi-snurrorna, men det ska inte behövas
då dom aggen inte är tänkta för (klarar) extrema laddtryck. Du får "forska vidare" hoppas de löser
sig för dej.