4054
Sök

startproblem BMW 328-97

14 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
ska försöka hjälpa en tjej med hennes bil som helt plötsligt vägrar starta. bilen har varit inne på en mindre verkstad utan att hitta felet. vad kan tänkas ha gett upp i första hand?

1 231 Inlägg
2 maj 2006
Har den ström och soppa? smile

Nej men berätta lite mer. Startar den inte alls? bara ibland? inga kallstarter?

Försök annars på autopower om du inte redan gjort det, där finns alla beemerproffs

Mitt projekt: Evo III

55 Inlägg
2 maj 2006
Hade ett litet spännande problem på min 328... Den vägrade starta en kväll (annars väldigt lättstartad). Bara drog på startmotorn men inget hände... testade ett par gånger och rätt länge... Sedan sa jag något i stil med "starta nu förihelvetes satans jävla..." och vred på nyckeln så startade den... inte haft några problem sen dess tongue
Sorry att jag inte bidrar med något som kan hjälpa dig... Skulle isf vara att testa min ramsa, men det känns ju lite sådär halvtamt tongue

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

146 Inlägg
3 maj 2006
Eftersom det är en -97:a så gissar jag på EWS:en(startspärr) har hängt sig.
Slå av batteripolen i 20 minuter..lägg tillbaka polen, stäng dörrarna med rutorna fullt uppe...lås bilen, lås upp & testa att starta.

Alternativa fel:
Kamaxelgivaren, tändspolarna

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Custom-Caddy - http://www.garaget.org/?car=188224 , i samarbete med Hagmans Kemi AB, Pirelli & Monster Energy.

14 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
så startmotorn funkar men inte tändning, när startspärren är aktiverad?

2 652 Inlägg
3 maj 2006
precis de bryter tändningen

14 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
bilen funkar! tack för hjälpen! det var startspärren. tog loss batterikabeln i 10 minuter, slog av och på larmet och den startade

Sök