3818
Sök

BMW e30 "Doctor ift" 3,5L M-tech // Update 3/2 // SURT!

1 051 Inlägg
26 augusti 2010
Abbe04 skrev:
Eleanor-Mannen skrev:
Kul projekt fan big_smile Dessa bmw är dme enda bmw jag gillar big_smile Riktigt tuffa, plus M3 bodykitet är så göööösnyggt big_smile

Jag är berädd att hålla med, bmw: s  Snyggaste modell of all times....
M3 kitet åker på så småning om, det ligger i planeringen och känns som ett måste för att få den riktiga känslan smile

Hoppas du följer tråden....

Kommer sitta fast klistrad wink Men var hittade du m3 kitet? För funderar på en sån här som första bil eller som typ "lekbil" tills jag e 18 och känner att man måste ha M3 kitet isåfall smile

Bmwbyggare
225 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Abbe04 skrev:
Eleanor-Mannen skrev:
Kul projekt fan big_smile Dessa bmw är dme enda bmw jag gillar big_smile Riktigt tuffa, plus M3 bodykitet är så göööösnyggt big_smile

Jag är berädd att hålla med, bmw: s  Snyggaste modell of all times....
M3 kitet åker på så småning om, det ligger i planeringen och känns som ett måste för att få den riktiga känslan smile

Hoppas du följer tråden....

Kommer sitta fast klistrad wink Men var hittade du m3 kitet? För funderar på en sån här som första bil eller som typ "lekbil" tills jag e 18 och känner att man måste ha M3 kitet isåfall smile

http://www.vpm.se/ramar.html Där har jag planer på att köpa mina skärmar då det ligger väldigt nära (finns bilder på grejerna om du går in på blocket), annars har du http://www.acm-ab.se/

Det finns ett antal återförsäljare så det är bara att kika runt och se vad som passar...

1 051 Inlägg
26 augusti 2010
Tack så hemskt mycket sad Nu måste man skaffa bil också så man kan köpa dme och sätta dme någonstans sad

Bmwbyggare
225 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Tack så hemskt mycket sad Nu måste man skaffa bil också så man kan köpa dme och sätta dme någonstans sad

det är en liten fördel....

Själv är jag inne på att köpa min andra bil och jag har inte körkort än tongue

Bmwbyggare
225 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Update!

Igår for jag, farsan och abbe till stockholm för att hämta hem chevan, sjukt nöjd faktist, lite småpill med den så är det dags för besiktning sen...

Ska i med nytt värmepaket, byta grenrörspackningar, byta stoft osv, blir en genomgång och service av bilen helt enkelt...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs387.snc4/44986_426900023100_528518100_5085664_5361584_n.jpg

Bmwbyggare
225 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
cooze91 skrev:
Har kollat igenom projektet nu! fan va gött det blir! big_smile

//Dennis

tackar smile

23 Inlägg
14 november 2010
Nu vill vi ha update Albin wink

Bmwbyggare
225 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
albah skrev:

skicka lite pengar då xD

23 Inlägg
18 november 2010
Abbe04 skrev:
albah skrev:

skicka lite pengar då xD

haha

Bmwbyggare
225 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Update

Väldigt länge sen jag uppdaterade nu, vintern kom och det blev alldeles för kallt i garaget, det försvann mer pengar än det kom in så jag bestämde mig för att lägga projektet lite på hyllan och sätta igång när pengarna började rulla in på riktigt och skolans hårda år var över!

Jag hoppas att någon fortfarande följer tråden och finner den intressant för nu läggs pengar undan för fullt och så småningom ska nya bussningar inhandlas, när dessa finns hemma är det snart dags att få bilen på hjul och hänga i en motor, 3,5L-motorn får bli ett långtidsprojekt medans jag har bilen som busbil smile

Bmwbyggare
225 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Update!

Ska som tidigare nämnt köpa bussningar till i stort sätt hela bilen....Är det någon som har några bra tips på vad och vart man kan köpa, har funderingar på om jag ska köpa från Powerflex, är det någon som har testat med det på sin e30? Funkar det bra eller dåligt?

Kommentarer och svar uppskattas!

-Basse-
28 juli 2011
Läst igenom allt nu, och kan säga att den BMWn kommer att bli grym!!! big_smile

Har du börjat igen nu?

Det är bara att arbeta vidare, kommer nog att vara värt det skulle jag tro wink

Bmwbyggare
225 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
har börjat liti smått, men måste städa garaget lite, har föräldrar som använder det som förråd också, haha xD

hoppas det blir värt det, det är kul som fan och jag gör det mest för min egen skull, det är så jäkla kul att hålla på!

Bmwbyggare
225 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Update!

Nu är det fan på tiden att jag tar tag i det här igen, känner att energin till att hålla på är på väg tillbaks ordentligt och lite feedback här skadar inte det heller!

Idag har planerats för hur bygget ska se ut och vart jag ska börja för att ta mig vidare. Plockade fram alla delar jag har till bakvagnen och började mäta lite, håller även på att försöka få bort rester av dom gamla bussningarna som satt i bakvagnsbalken. Bussningarna till bärarmarna i bak och till balken i bak kommer förmodligen och förhoppningsvis beställas nu i veckan.

Ska även få lite hjälp av farsan att helsvetsa delen av längsgående balken på vänster sida som jag bytte ut. Nu läggs fokus först och främst på bakvagnen så jag får den klar med drivaxlar och hela kalaset. Detta ska försöka finansieras samtidigt som jag håller på att ta C-kortet men det ska nog gå bra!

Kom med lite schysst feedback nu gott folk, det behövs för att den här nytändningen verkligen ska få fart!!! big_smile

23 Inlägg
11 december 2011
Jag röstar för att åka med e30in till elmia i påsk big_smile

-Basse-
12 december 2011
Det är bara att hålla igång nu då medans humöret är på topp big_smile Lägg upp lite bilder också wink

Bmwbyggare
225 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
-Basse- skrev:
Det är bara att hålla igång nu då medans humöret är på topp big_smile Lägg upp lite bilder också wink

Bilder kommer så fort grejerna kommer! Eller önskas lite bilder på liket som det står nu? Haha :-D

1 051 Inlägg
15 december 2011
Abbe04 skrev:
-Basse- skrev:

Bilder kommer så fort grejerna kommer! Eller önskas lite bilder på liket som det står nu? Haha :-D

"Liket" funkar med, vill ju se om du verkligen gjort nåt! wink

Bmwbyggare
225 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Abbe04 skrev:
-Basse- skrev:

"Liket" funkar med, vill ju se om du verkligen gjort nåt! wink

Haha, då får jag rycka fram kameran i helgen och ta lite bilder på skalet, imorgon kommer bussningarna beställas för då har jag fått en fullständig prisuppgift! :-)

Sök