Diesel_77 skrev:
NITROUS skrev:
Diesel_77 skrev:
Fördelen med MS är att jag behöver inte konvertera om mitt system till 2.4.
Då kan jag ta en B230FT från Volvo 740/940 som har 2.4 och sedan sätta dit den i min 740.
Sen byter jag till MS.
Men vad krävs det för att en B230FT ska passa på en 740.
Det är hallgivare, tempgivare och LMM( vad är det?) som jag måste ha på B230FT:en för att den ska passa på en LH 2.2, sen byter jag till MS.
Eller behöver jag byta givare och LMM? Är det inte bara MS pang på?
ska du köra MS behöver du inte ens LMM, då kör du med MAP-sensor, tempgivare är jag osäker på, men gasspjällskontakten lär du byta ut mot en steglös.
Man kan inte göra så att man tar vissa grejer från B230F typ givare och gasspjällkontakt till B230FT sen MS så man slipper konvertera om till 2.4.
Jag har hört att konvertera om till 2.4 är jobbigt.
MS är ju coolare än att chippa
Med MS så kan man ställa in allt på B230FT. Det är också bra att mjukvaran i MS uppdateras på deras hemsida så då är det bara att tanka ner och mappa om igen så det blir en ännu efiktivare motor.
vilka givare du kan ta vartifrån är jag osäker på, men har för mej att gasspjällskontakten funkar från bla volvo 850.
konvertera till 2.4 är säkert inte ens en tredjedel av jobbet att få ett MS att lira som det ska, på ett 2.4 så byter du ett par givare, byter kabelmatta samt boxar.
Ett MS är det jobbet plus att det ska mappas också för att ens få bilen körduglig utan att den sörplar i sig 3 liter per mil.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.