Tjena tjena, min volvo 855 t5 vill inte gå som den ska.
Felkod : 5-3-5 Slutsteg i styrenhet grupp E, oidentifierat fel
Detta har inget med laddtrycket att göra tror jag men vill ändå veta vad dom gör mot bilen. Tycker jag har eiminerat det mesta av felen, katalysatorn är inte tät, jag får spänning fram till kontaktstycket vid magnetventilen. slangarna är täta till magnetventilen. Men när jag ryckte slangen till wastegaten så ska den ju skenladda men den gick bara upp till 0.7 och jag har steg 3 chip i. Hur vet man om det är turbon eller bara wastegaten det är fel på? Tacksam för svar MVH Christoffer
5-3-5, är enligt min felkodslista defekt övertrycksventil i turbon. Antar att det är magnetventilen som menas, eftersom inget annat i närheten av turbon är elektroniskt. Men det är klart, laddar den inte om du rycker slangen till wg så är nog kanske turbon inne på sista versen, om det inte är nån spräckt slang eller ic förstås.
Jaa rädd för det men ska kolla så det inte är hål i ic eller så har inte gjort det än. men hör inget vinande ljud man brukar ju höra om det läcker men ska se om jag får tag i nån billig snurra