3855
Sök

Vad är det med kombi o familjebilar???

147 Inlägg
22 september 2006
IzzYzzI skrev:
Kombi är både praktiska, snygga, SLEEPER Och de flesta är snabba så man pälsar de flesta sedaner. Dessutom finns det nog styling till Kombi åxå. wink. nästa bil jag köper så blir en vectra kombi OPC. ;D.
Kombi Is The Shit. big_smile

precis... kombi is the shit....that´s right dude...

54 Inlägg
23 september 2006
Tycker att vissa kombibilar är snyggare än sedanarna...!
Har dock ingen kombi, men det ska skaffas o det är inte bara pga att
jag blev pappa för 2 månader sen utan för att ja tycker att kombi bilarna är snyggare
o mera praktiska, speciellt nu när jag har blivit husägare med.. då känns det ännu mera aktuellt med en kombi...!

2 652 Inlägg
23 september 2006
Founder skrev:
Varför ska man skaffa sig en kombi så fort man får en unge? Min familj har aldrig haft en kombi på grund av att man har familj och det har funkat kanonfint...

Jag tänker aldrig skaffa mig en stor bil bara för det faktum att man "ska" ha en stor bil... Visst kan
man väl åka runt i snygga tuffa sedan'er även om man har ett barn? så stora är dom faktiskt inte tongue

Oftast när man pratar med nyblivna familjer (känner några) så är det först o främst tjejerna som säger direkt, näe vi får skaffa större bil, en kombi!!! och man ser hur killarna får tårar i ögonen av att sälja sin stylade bil...

jag körde sedan ett tag men de fungerar inte om man ska ut på hitta på saker o behöver barnvagnen .

så de självklara valet blir ju s2 avant smile

3 627 Inlägg
23 september 2006
Jag tror inte det har nåt med det att göra egentligen, eller visst barnvagn men det handlar nog mest om att man skaffar hund å sånt i samband mä barn? Vad vet jag tongue Om inte annat så är det väldigt praktiskt med kombi smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 639 Inlägg
23 september 2006
Founder skrev:
Varför ska man skaffa sig en kombi så fort man får en unge? Min familj har aldrig haft en kombi på grund av att man har familj och det har funkat kanonfint...

Jag tänker aldrig skaffa mig en stor bil bara för det faktum att man "ska" ha en stor bil... Visst kan
man väl åka runt i snygga tuffa sedan'er även om man har ett barn? så stora är dom faktiskt inte tongue

Oftast när man pratar med nyblivna familjer (känner några) så är det först o främst tjejerna som säger direkt, näe vi får skaffa större bil, en kombi!!! och man ser hur killarna får tårar i ögonen av att sälja sin stylade bil...

Hemska tanke, man ska inte behöva ge upp sin hobby bara för att det blir tillökning. Ställer kärringen detta krav, släng ut henne och skaffa ny ! smile
Vad är det för toffelfasoner att sälja bilen bara för att tanten säger det ? Gör som jag o skaffa en kvinna som meckar i stället för att lägga sig i vad man ska ha för bil !! smile Förhållandet blir nog mer harmoniskt om man har en tjej som delar ens intresse !
Senast redigerat av mrcelica (23 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

16 Inlägg
23 september 2006
Jag åker kombi pga att det är mer praktiskt och jag tycker att min kombi är snyggare än sedanerna av samma märke.

2 751 Inlägg
23 september 2006
tycker kombis är snygga o allt! men skulle aldrig köpt en över en sedan eller coupe!

Who Djaa bless no man curse

hater
656 Inlägg
23 september 2006
En enkel lösning är ju.. att INTE skaffa barn!big_smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Avstängd
121 Inlägg
23 september 2006
Sedan och Coupe är bra mycket snyggare än kombi. Nej, jag tänker inte bara volvo och saab (även om SAABs 93 kombi är ganska OK:P) Mercedes och alfa är minst lika fula om inte fulare.
Kombi kanske är praktiskt för famlijer med barn och eller hund. Men säg INTE att det är snyggare än sedan.

herregud

Swedish And Japanesee engineering in da house

1 639 Inlägg
23 september 2006
Emiliano skrev:

Precis !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 september 2006
Äh, kom igen nu. Det finns faktiskt många kombisar som e snyggare än sedanerna.
Jag har inga barn eller nån hund men e jävligt sugen på en V70R. Inte för att jag har nån nytta av den, utan endast för looken:)

3 627 Inlägg
23 september 2006
Emiliano skrev:

Usch vilket dumt uttalande tongue Mina föräldrar har haft sedan samtidit som vi haft hund å sånt, det handlar nog mest om design å sånt, vissa är för kombi å andra inte! En smaksak helt enkelt som inte har nåt med barn att göra direkt!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
23 september 2006
Emiliano skrev:

hehe den lösningen låter inte så dålig big_smile

Allt för den där jävla hatten!

1 639 Inlägg
23 september 2006
THEBADGUY skrev:
Emiliano skrev:

Och på köpet får kvinnan behålla sin sexiga figur i stället för att bli ett cellulitfetto med hängpattar och bristningar överallt... tongue
Senast redigerat av mrcelica (23 september 2006)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 september 2006
för att slippa det här problemet köper man en kombi från början, å stylar på den... smile

273 Inlägg
23 september 2006
mrcelica skrev:
THEBADGUY skrev:
Emiliano skrev:

Och på köpet får kvinnan behålla sin sexiga figur i stället för att bli ett cellulitfetto med hängpattar och bristningar överallt... tongue

Grabbar... Grabbar... Ni talar som ni har förstånd till.
Att få barn är ju något av det häftigaste som finns! Inga bilar i världen kan mäta sig med det. wink

För övrigt tycker jag det är gött med stora bilar. hade gärna haft min även om jag inte hade barn.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

2 652 Inlägg
23 september 2006
Peacerich skrev:
mrcelica skrev:
THEBADGUY skrev:

Grabbar... Grabbar... Ni talar som ni har förstånd till.
Att få barn är ju något av det häftigaste som finns! Inga bilar i världen kan mäta sig med det. wink

För övrigt tycker jag det är gött med stora bilar. hade gärna haft min även om jag inte hade barn.

helt rätt . men man förstår inte sånt innan .

sen finns snabba\snygga kombis i stort sett vilket märke man än väljer .

30 Inlägg
2 januari 2007
Har en BMW 320i - 00 Sedan (E46) bilder kommer:) som jag är grymt nöjd med och nu väntas det en första knatte till sommaren. Alla runt om kring mig har redan börjat tjata om att det är dags att byta bil osv.

Min första reaktion var: Ja, man har väl inget val...

Min andra: Fan heller, min familj har aldrig ägt en kombi och det har gått bra så varför måsta jag byta nu?

Har inget emot kombi så... men jag vill verkligen inte byta bort min BMW... hur ska man göra? Finns det någon fler här som har testat med barnvagn i en E46:a Sedan??? Räcker det om man byter till sig en E46 Kombi??? På en del låter det som att den enda bilen som gäller när man har barn är V70 men så kan det väl ändå inte vara... ÅNGEST!

Riktiga bilar har 3 pedaler!

7 120 Inlägg
2 januari 2007
Min familj har också klarat sig bra utan kombi

121 Inlägg
2 januari 2007
Fördelen med kombi är ju att man kan lasta in barnvagnen samt massa mat kassar osv.

Att komma två är att förlora!

Sök