2655
Sök

Första Bil!?

4 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Jag undrar vad som kan vara ett bra första köp?

Vill ha en bil som är rolig att köra och så! (Ungdomlig)

Det finns ju så många att välja bland så jag tänkte om man kanske kunde få tips på några bilar som kan vara värda att spana in lite närmare. Både med och utan turbo.

Tänkte mig ett inköps pris på en max 20000.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
3 maj 2006
Kolla runt på dom ca 23457 andra trådarna som det finns i detta ämnet förut..
tongue

4 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
aah ;P hehe, joo har kollat runt lite ;P men jag var lite lat så jag skrev en egen också !

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 maj 2006
ludde__mannen skrev:
Kolla runt på dom ca 23457 andra trådarna som det finns i detta ämnet förut..
tongue

jag tror det är 32678 st, inte 23457...

man lever bara en gång så lev väl!

Herr
1 722 Inlägg
3 maj 2006
Kanske du kan få en supra mk2 ? smile eller nån celica 89-92

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Moderator+
1 081 Inlägg
3 maj 2006
Ja vad behöver du?

Du kommer få massor svar med olika modeller från dom olika författarnas favoritmärken, läs och bilda dig en uppfattning själv. Kolla försäkringskostnad, bränsleförbrukning, fordonsskatt osv. räkna med vad du har råd att äga inte bara att köpa.

Sen kan du återkomma med dina krav och eventuella bilmodeller du funderar på och frågor om dessa. En sådan tråd kommer ge dig mycket mer än denna!
mvh

Vem jag?

4 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Joo, men att sen äga den ser jag ju till att ha råd med, lite måste man ju planera. Men jaa, det är klart, det finns ju en hel del att kolla igenom innan man slår till..

1 436 Inlägg
3 maj 2006
Jag gillar volvo 1/2/7/9-hundraserien. Varför?

+Bakhjulsdrit
+Går att laga med silvertejp, skiftnyckel och skruvmejsel.
+Billig i försäkring, relativt billig iaf.
+Får plats med polarna.

-Alla bonnungar kör dessa.
-Drar sopppa
-Fula

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 maj 2006
Caffe skrev:
Jag gillar volvo 1/2/7/9-hundraserien. Varför?

+Bakhjulsdrit
+Går att laga med silvertejp, skiftnyckel och skruvmejsel.
+Billig i försäkring, relativt billig iaf.
+Får plats med polarna.

-Alla bonnungar kör dessa.
-Drar sopppa
-Fula

hahaha, klockrent!

man lever bara en gång så lev väl!

streetracer
398 Inlägg
3 maj 2006
som ovanstående säger plus att alla reservedlar finns på skroten.. det finns inte det till alla gamla audis o så... volvo skall det vara genom hela livet!!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
3 maj 2006
volvo 740 hade jag som första bil, ångrar det inte en sekund, lättmekat och billig i inköp, sen kan man göra mkt själv för å få den se personlig ut smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

17 Inlägg
3 maj 2006
honda crx är en häftig bil som inte drar så mycket soppa, annars är ju volvo 940 en bra bil:)

3 968 Inlägg
3 maj 2006
Vill du ha en bil att alltid laga eller ha på verkstaden? - köp Volvo!

Vill du ha en bil med en motor som håller länge och en bil som är trevlig att köra med trevlig körglädje och varvvillig & som håller länge & billiga i försäkring & skatt+drar lite bensin:
Köp Honda!

Själv rekomenderar jag dig en Honda Civic som första bil, de var min förstabil!

Har ägt en Civic -92:a som första bil, därefter en VW Polo Gti -98 - Polon sålde jag efter
några månader då jag tröttnade fort på den, och suget efter en Honda igen blev stort,
så min nuvarande bil är jag otroligt nöjd med - Honda Civic -96, tredje året nu jag äger den! smile
Senast redigerat av Andreas79 (3 maj 2006)

1 019 Inlägg
3 maj 2006
En bmw 3serie från 89 nånting wink
Nämen faktiskt, min bmw är jäkligt billig att äga.  Annars är det väl 740, 240 osv dom är ju billiga, men lite för vanliga kanske? tongue

/Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

3 968 Inlägg
3 maj 2006
Davv3 skrev:
En bmw 3serie från 89 nånting wink
Nämen faktiskt, min bmw är jäkligt billig att äga.  Annars är det väl 740, 240 osv dom är ju billiga, men lite för vanliga kanske? tongue

/Davve

Ja väldigt vanliga och för vanliga är Volvos och inte precis billiga att köra,
de lär ju dricka mer bensin än en Honda i allmänhet iallafall.. oftast gör
de flesta Volvos det iallafall! Utan tvekan...

4 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
BMW har jag kollat på en del smile Finns rätt många helt okej bilar till ett lagom pris faktist. Honda har jag inte kollat så mkt på, men bra bilar är det ju helt klart. Och volvo, klart man kan ha en sån men köper häldre något annat i första hand.

1 396 Inlägg
3 maj 2006
BMW e30

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

608 Inlägg
3 maj 2006
köp en gammal turbovolvo 200 eller 700 seriens dom håller bra och man får nog dom att gå riktigt bra med! eller så köper du nån bmw men isåfall med åtminstone 2,5liters motor!

old volkswagens never die,they just get lower:D

1 079 Inlägg
3 maj 2006
Lägger också min röst på Volvo 240/740/940, går sällan sönder om man sköter dom rätt, nackdel drar rätt mkt soppa, väljer man turbomodell som förstabil så tänk på försäkringarna är lite dyra, skenförsäkring på förälder kan gå snett med utan ersättning osv om nåt händer tänk på det.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök