3680
Sök

Volvo 745 -88 Turbo vägrar starta

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Jag har en 745 -88 med en B230FT motor i... För tredje gången har jag problem med bensin tillförsel/tändning av något slag.
Den vill inte starta!
När jag vrir på starten går inte pumpen igång! (Den under "sätet") Har provat byta relät men ingen lycka. Därimot går pumpen igång när jag kopplar på direkt ström så den är ju inte sönder!?
Provade att starta bilen med startgas, inte ett ändaste liv någonstans... Provade att byta tändmodulen, funka inte heller!
Kolla om tändstiften var snustorra o de va dom så bensin får den ej men tycker ändå att den borde visa något livstecken när jag provar med startgasen, även om pumpen inte pumpar?
Kan det vara vevaxelgivaren som spökar tro? Vad är symptomen om den är paj?

Vore jätte tacksam för ett svar! Orkar inte mer nu...

Wrooom!

herr
321 Inlägg
10 september 2009
kan ju vara kabelbrott mellan nyckeln och relät, eller relät och pumpen
gå loss med mätinstrumentet och kolla

hoppas det löser sig, det är ett helvete när det jävlas
Senast redigerat av bjornt (10 september 2009)

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Väldigt sant! Ska kolla detta! Tack för svar!

Wrooom!

65 Inlägg
10 september 2009
det gammla hederliga bränslepumps relät, byt det och kör vidare, 740 sjuka, bytte på polarens höromdagen, exakt samma fel,

10 287 Inlägg
10 september 2009
Om den inte startar på startgas så är frågan om du överhuvudtaget har gnista.

(Om tändlägesgivaren är trasig så ska inte pumpen gå)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Relät är bytt men tyvärr ingen lycka där =/

Tändlägesgivaren därimot skall jag kolla! Tack för svar!

Wrooom!

10 287 Inlägg
11 september 2009
Men har du gnista!....roll

Börja där. Byt inte en massa prylar utan att kolla först.

/Göran

VOLVOlution skrev:
Relät är bytt men tyvärr ingen lycka där =/

Tändlägesgivaren därimot skall jag kolla! Tack för svar!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

181 Inlägg
11 september 2009
VOLVOlution skrev:
Jag har en 745 -88 med en B230FT motor i... För tredje gången har jag problem med bensin tillförsel/tändning av något slag.
Den vill inte starta!
När jag vrir på starten går inte pumpen igång! (Den under "sätet") Har provat byta relät men ingen lycka. Därimot går pumpen igång när jag kopplar på direkt ström så den är ju inte sönder!?
Provade att starta bilen med startgas, inte ett ändaste liv någonstans... Provade att byta tändmodulen, funka inte heller!
Kolla om tändstiften var snustorra o de va dom så bensin får den ej men tycker ändå att den borde visa något livstecken när jag provar med startgasen, även om pumpen inte pumpar?

jag har exakt samma problem som du har fast jag har ingen turbo. är du snäll och säga hur du löst det när nu löser det? smile skulle vara väldigt tacksam för svar big_smile och lycka till till oss båda big_smile
Mvh Mathias

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Jag kollade gnista nu innan jag börja ta isär saker, o gnista fanns inte nån stans smile Helt dö! Så nu blire tändlägesgivaren nästa! Har ändå bytt allt förutom den nu... Men tack för varningen! Har faktiskt vart dum o gjort misstaget innan tyvärr...

Wrooom!

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
matheus skrev:
VOLVOlution skrev:
Den vill inte starta!

jag har exakt samma problem som du har fast jag har ingen turbo. är du snäll och säga hur du löst det när nu löser det? smile skulle vara väldigt tacksam för svar big_smile och lycka till till oss båda big_smile
Mvh Mathias

Hehe! Jag ska informera dig så snabbt jag fått igång min! Men tror faktiskt till 99,9 % att de är den dära jäkla tändlägesgivaren! Ska sätta dit en ny om nån timma ca... Har du kollat de som dom andra tipsar? Tex om du har någon gnista..?

Wrooom!

Sök