Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej.
Vi har dock problemet att det har dragit ut på tiden innan ansökan inkommit. När den inkommit tar det tid för kvarnarna att mala. Det kan handla om flera veckor då det är många som skall ha möjlighet att yttra sig och de måste få skälig tid att fundera innan de svarar.
Christer Larsson, Markarydspolisen
Det är just här the shit fucks up! vi har INTE tid att vänta på gnälliga surkärringar inom politiken som måste noga kolla igenom kaffe & tv guiden för att kolla så vi inte kommer bullra lite under deras favoritprogram om knyppling eller antikrundan
!
När vi drar igång ett streetrace så är actionstiden max 5minuter, detta innefattar skriva ett sms med all viktig info om tid å plats, samt tiden det tar för sms:et att komma fram till berörda parter!
Sen är vi rock´n roll å redo å köra, å allt detta på mindre än 5 minuter!
Då hoppas ja konstapeln förstår att vi som kör lite ballare bilar på gatan, och klenare bilar med för den delen inte har tid att skicka in en ansöka, vänta på kaffenytt få ett preliminärt och troligtvis avviftande å otroligt luddigt svar på om vi får köra eller inte!
Det räcker ju bara att kolla igenom denna tråden på datumen och hur bra å fint infon har kommit fram... NOT!!
Sen så är varken ja eller mina vänner intresserade av att betala för att köra ett "sk" streetrace på gatan där man inte får gasa!
Kollar man sen igenom alla som trimmar sina bilar SERIÖST så har dom till 99% bromsar och ett chassi för att klara av den ökade effekten, ofta har dom skyddsburar osv med för personlig säkerhet, och vi känner våra bilar samt hur dom reagerar mycket väl, och om ni kollar på fakta, ren fakta, så är det väldigt sällan dom riktigt vassa bilarna som åstadkommer olyckor i samband med "streetrace" som media så vackert blåser upp de, utan det är oftast unga snorvalpar med bilen full av folk som faller för grupptrycket från sina polare och vill oxå vara ball å sladda lite, de e DÅ de går åt helvete
// Patrik ( ni snutar har ändå bra koll på mig så ja kan likagärna skriva ut mitt namn)