bilen hamnade av en renslump och ett bra byte i mina händer har aldrig riktigt gillat volvo förs nu.
bilen en 1990 745:a med lite lagom klarlack släpp o diverse ytrost o lite bucklor hamnade på min parkering.
med vänner som är volvo fantaster som tjatade lite om att byta fälgar o montera annan front osv osv kunde iaf motstå två månaders klagande om hur ful o tråkig den är så började det spåra.
kommer till en början lägga upp bilder fram till dags läget så ni iaf får en uppfattning om vad som händer o sker ..
Första dagen med volvon. monterade xenon o prövade andra fälgar.
AEZ paron blev bra
dessa satt på bilen då jag fick den inte så vidare sexiga men blir vinterdäck på dom
så vart det 30mm spacers bak 25mm fram
monterade R front med en kall öl som medhjälphär började barkandet och även det som gjorde det roligt
efter en del beslutsångest kontaktade jag l-m-r som mkt mer än gärna ville vara med på ett hörn och bidrog med stötfångaren samt tanklocket till ett kraftigt reducerat pris Tackar för det
så ser det ut i dax läget
så ser det ut i dax lägetsmå enkla medel med spackel tåla mod o lite väl mkt slit så var bilen redo för lack efter ca 2 helgers intensivt slipande spacklande o passande av prylar.
dagen då det var tänk för lackering skjöt min lackerare upp det flera gånger på rad till slut ledsnade jag och beslöt mig för att själv är bästa dräng...
så just nu står bilen under ett biltält med värme i väntan på att få lite färg på sig vilket kommer ske imorgon eller lördag beroende på tid o ork efter jobbet..
Spec på bilen
B230Fk från 940 turbo med bsr chip ombygd till FTT samt open airfilter :S turbo plus sats sitter oxå monterat i bilen
och en liten svart box med en märkning vid namn NIRA ingen aning vad det är men det e nog nå kul
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
To do list
Lackering
Bakljud dämpare typ kl-racing med diesel krök.
lmr sänksats
Extra isolering av hela bilen..
mer bilder på inredning osv kommer...
Stereo: Clarion DVD med touchscreen riktigt bra
Rockford punch baslåda med Rockford slutsteg monoblock.
MDS classic i dörrarna ska bytas mot rainbow runt om..
Exteriör: volvo 850 R front
långa handtaget bak
t-red sidokjolar
l-m-r.se tanklock och 960/855 bakspoiler
vita blinkerts runt om
960 dörrhandt