3853
Sök

Burkens Bmw 325 E36 -1992

137 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Lånade pengar av mamma så jag kunde fixa diagnosen lite fort. De sa att det var fel på avgassystemet och lambdasonden. Tydligen så är den nyligen bytta sonden en piratkopia eller begagnad. Förra ägaren som bytte den, så jag får väl pynta för en ny sådan. Nytt avgassystem har jag inte råd med, så jag ska försöka svetsa ihop istället. Tydligen kunde det räcka, då det hade blivit en spricka och några småhål i rören. kul kul, hoppas det inte blir allt för dyrt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/768041_fscgeg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/109116/768042_hqviav.jpg

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
21 september 2009
Ser du har lika tangentbord som jag :-)
Hoppas det löser sig med ny lambdasond nu. Avgaset ska väl gå att lappa ihop tills du hittar annat.
Brukar ju dyka upp bra beg. grejor på www.autopower.se och http://www.blocket.se/jamtland?q=BMW+e3 … &md=th   ,Du kan även kolla här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=1
Senast redigerat av eastmotorsport (21 september 2009)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

137 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Ser du har lika tangentbord som jag :-)
Hoppas det löser sig med ny lambdasond nu. Avgaset ska väl gå att lappa ihop tills du hittar annat.
Brukar ju dyka upp bra beg. grejor på www.autopower.se och http://www.blocket.se/jamtland?q=BMW+e3 … &md=th   ,Du kan även kolla här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=1

Gillar det tangentbordet skarpt! Skönt och användarvänligt smile Tack för tipsen. Visade sig att min tjej kanske hade lite kontakter som var kunniga också. Får se hur det blir, men godkänt ska jag ha. Punkt slut wink

2 164 Inlägg
21 september 2009
finns det inget gymnasie med fordons inriktning i närheten hos dig? brukar vara ruskigt mycket billigare att be om hjälp där wink (speciellt för mig som åker till min förra skola och får diagnoser och annat gratis)

"Life´s too short to drive a boring car"

137 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
dadde skrev:
finns det inget gymnasie med fordons inriktning i närheten hos dig? brukar vara ruskigt mycket billigare att be om hjälp där wink (speciellt för mig som åker till min förra skola och får diagnoser och annat gratis)

Jo det var ju en bra idé smile Det kan jag ju testa! Tack så myckeT!

BFO
130 Inlägg
28 september 2009
Ser att de är Fredriks gamla bil! Kan nog bli bra med lite kärlek
Såg att det var snack om verkstad här tidigare och jag skulle byta kamrem å koppling i min. Kollade runt på de flesta verkstäder i Östersund och mellan t.ex. släggans och Apr Bil & Mek diffade det mellan 7000kr och 11500kr. Så ett tips är ju att du inte missa Apr wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 september 2009
Tråkigt med problem, får hoppas du får ordning på dem bara smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 418 Inlägg
28 september 2009
hade lika låsproblem på min 318 e36, lärde mig dock att det funkade att låsa om man tryckte dörren mot bilen, kanske funkar för dig med?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

137 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
Såg att det var snack om verkstad här tidigare och jag skulle byta kamrem å koppling i min. Kollade runt på de flesta verkstäder i Östersund och mellan t.ex. släggans och Apr Bil & Mek diffade det mellan 7000kr och 11500kr. Så ett tips är ju att du inte missa Apr wink

Jaha, det var som fan. Dock kanske jag ska bruka "kommunens" verkstad av någon som jobbar där, så jag kommer undan betydligt billigare! smile Hoppas på det iaf. Körförbud den 21/10...

På fredag får jag nya Mutant 6*9-högtalare till hatthyllan i alla fall. Sitter i Knutsson nu, som suuuger. De är ganska sprängda. Har beställt lite neonrör och dioder för invärtes bruk också smile Mysigt med sådant när man kör på kvällar/nätter. Vet dock inte hur man kopplar in sådant i 12V uttagen.

137 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Tråkigt med problem, får hoppas du får ordning på dem bara smile

Jaa det hoppas jag verkligen, så det blir lite fart i tråden sen smile Annars känns det nästan som jag kan skrota och låsa den.. Händer ju inte så mycket så den blir ju ointressant

137 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
hade lika låsproblem på min 318 e36, lärde mig dock att det funkade att låsa om man tryckte dörren mot bilen, kanske funkar för dig med?

Det ska jag testa imorgon! Hoppas det funkar då! (:

BFO
130 Inlägg
29 september 2009
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:

Jaha, det var som fan. Dock kanske jag ska bruka "kommunens" verkstad av någon som jobbar där, så jag kommer undan betydligt billigare! smile Hoppas på det iaf. Körförbud den 21/10...

På fredag får jag nya Mutant 6*9-högtalare till hatthyllan i alla fall. Sitter i Knutsson nu, som suuuger. De är ganska sprängda. Har beställt lite neonrör och dioder för invärtes bruk också smile Mysigt med sådant när man kör på kvällar/nätter. Vet dock inte hur man kopplar in sådant i 12V uttagen.

Okej. Jo det är nog smart det! Men kommer det fler problem som kanske behöver lite mer kunskap så wink

Appropå dioder/neon så tipsar jag om att dra ljuset till switchar och sedan placera dem i instrumenteringen och sedan direkt till batteriet! Nog det enklaste sättet

137 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:

Okej. Jo det är nog smart det! Men kommer det fler problem som kanske behöver lite mer kunskap så wink

Appropå dioder/neon så tipsar jag om att dra ljuset till switchar och sedan placera dem i instrumenteringen och sedan direkt till batteriet! Nog det enklaste sättet

Ja det ska jag testa, men jag har en fjärrkontroll till ljuset, tror du att jag behöver det då? smile

BFO
130 Inlägg
29 september 2009
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:

Ja det ska jag testa, men jag har en fjärrkontroll till ljuset, tror du att jag behöver det då? smile

Hur ser kitet ut då? Har du en dosa, en fjärrstyrd switch och lampor?

btw, visst fan äre du som går i samma klass som Swallow?roll

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
29 september 2009
Du är inte sugen på att köpa en fet 12" aktiv baslåda då? big_smile Hör av dig så kan du få den billigt!

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

137 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Holmii skrev:
Du är inte sugen på att köpa en fet 12" aktiv baslåda då? big_smile Hör av dig så kan du få den billigt!

Jag är sugen till tusen smile Men nu är pengarna slut tongue La ut mitt golfset på  blocket för att få in lite cash wink Sugen på att köpa, hehe? Det jag har kvar ska gå till lagning. Vad är det för någon? (:

137 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
BayIcon skrev:
johanbjork skrev:
BayIcon skrev:

Hur ser kitet ut då? Har du en dosa, en fjärrstyrd switch och lampor?

btw, visst fan äre du som går i samma klass som Swallow?roll

Detta kit köpte jag smile Vet dock inte hur man ska koppla in det, hahah!
http://www.blueride.se/mini-flex-ledkit … l?cPath=43

Japp det gör jag, känner jag dig? smile

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
30 september 2009
johanbjork skrev:
Holmii skrev:

Jag är sugen till tusen smile Men nu är pengarna slut tongue La ut mitt golfset på  blocket för att få in lite cash wink Sugen på att köpa, hehe? Det jag har kvar ska gå till lagning. Vad är det för någon? (:

Är penningarna redan slut? yikes Ni får väl studiebidrag idag? wink
Det är en GAS 12 tummare på ca 600w iaf, du kan väl svänga förbi här någon dag och kika wink

137 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Holmii skrev:
johanbjork skrev:
Holmii skrev:

Är penningarna redan slut? yikes Ni får väl studiebidrag idag? wink
Det är en GAS 12 tummare på ca 600w iaf, du kan väl svänga förbi här någon dag och kika wink

Ja tongue 6000 kvar. 2 ska gå till skatt, sen ska jag köpa ny lambdasond som går på 1500, tror jag, plus begagnat avgassystem för runt 1500, och sen laga bilen för 1000 kronor på verkstad, då jag inte har grejer eller erfarenhet av att byta de sakerna.

Jävlar du, ja det gör jag gärna smile  Vet du något om hur man kopplar in saker till 12V? Fick hem paket från Blueride idag wink

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
30 september 2009
Ja, koppla el kan väl nastan vem som hellst wink

Sök