Jag tänkte ju montera 9000 ic och sen skruva upp laddtrycket med tryckvakten som http://popeye.rty.nu/ beskriver det, och det är ju ca 1,3 bar skrev han på sin sida.
De håller vanligvis till en 9000 med steg 3. Det brukar motsvara 1.5 bar. Vet några som skjutit gavlarna vid det trycket, främs på vintern men det är ovanligt. 1. 08bar laddar ju original aero......
komentera på bara. vill ha tips på lack och wastegate storlek:)
Hur mycket pengar har du tänkt att lägga på lack, dvs. ska en firma göra det eller hade du tänkt göra det själv hemma, antingen spruta eller rolla?
ne för fan inte rolla. ska lacka hemma men en kompis som kan lacka ska lacka åt mig. så de blir väl en garage lakering. sen en annan kompis farsa jobbar på måleri firma där kunde vi tydligen köpa färgen ganska billigt men de e "gammal" bil lack alltså oljebaserad.
hehe okej då de blir väl inte så gubbigt.. jädrar vilka små speglar du har går han genom besiktning med dom? vart fick du tag i dom? för har börjat fundera lite på vad man ska ha för några orginal och M3 speglar e uteslutet.
hehe okej då de blir väl inte så gubbigt.. jädrar vilka små speglar du har går han genom besiktning med dom? vart fick du tag i dom? för har börjat fundera lite på vad man ska ha för några orginal och M3 speglar e uteslutet.
tjena nu va de länge sen ja uppdatera, va faktiskt i garaget en sväng i dag o mätte lite på lite rör som skall in handlas som tryckrör. men skruvade inget alls men tog en jädra massa bilder som va tänkte lägga upp
här går högra tryckröret. blir nog ganska bra när de e klart.
luftfiltret kommer hamna ungefär där de e nu lite närmar hitåt kanske.
en liten helhets bild
den lilla turbon..
här e hela fronten på ska nog ha den svarta grillen
va på Biltema i dag o köpte lite saker så jag kan bygga klart tryckröret på ena sidan och sug röret...de kommer bli jävligt tajt mellan sugröret o lådan..men de kommer nog gå.
Det är kul och se villken energi du har på detta projekt
Men är det nu så vidare lämplig med insuget precis bakom kylaren
tackar. fan... de har ja inte tänkt på... lär ju komma en massa vatten om de regnar... får väl bygga en "regn slang" eller nått som ja får trä på när de regnar o leda bort luftfiltret. va de regn du tänkte på?
Det är kul och se villken energi du har på detta projekt
Men är det nu så vidare lämplig med insuget precis bakom kylaren
tackar. fan... de har ja inte tänkt på... lär ju komma en massa vatten om de regnar... får väl bygga en "regn slang" eller nått som ja får trä på när de regnar o leda bort luftfiltret. va de regn du tänkte på?
han tänkte nog snarare på att den får varmluft
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
tjenna nice projekt men du ett tips. kör på rostfria tryckrör. fuktig luft i stålrören = rost och avlagringar. o vem vill ha det i sin motor;)?
a ja vet men får antingen ta i sär de ibland o göra rent eller så får ja rost skydda dom på insidan dom e ju galvade nu ju på insidan så de lär ju ta ett jädra tag för dom att rosta. men tack för tipset:)