måste byta kopplingen på volvon då den börjar att siga upp sig. men jag vet inte vad jag ska välja. hårdare tryckplatta eller sinterlamel vilket skulle ni välja. hur är det att köra med sinter.
går bra o köra med sinter o org tryckplatta de är inte få ryckigt men har man elak platta också blir de lite ryckigt.. köp inte värre grejor än du behöver kan man väl säga..
6puckars kanske är lämpligt.. finns fjädrat o ofjädrat centrum o välja på sen också.. fjädrat e mjukare såklart. annars finns de 4pucks också men lite elakare..
nu till en annan fråga jag misstänker att packboxen läker mellan motor och låda för kopplingen slirar endast i bland. det försvinner olja från motorn utan att lämna nån olje fläk på golvet. och det är inget olje läk runt motorn.
Hur mycket HK den klarar beror ju helt på motorkaraktären, har du samma moment (Nm) hela registret och håller det till ca 7000varv så hamnar man på 500hk. För att skona koppling och drivlina är det bra att hålla nere vridet till kanske 450 på låga varv för uppåt i registret brukar det sjuka med normala kammar, grenrör osv