Tja! Har en liten fråga. Jag är lite färsk med det här med trimmning å sånt. så min fråga blir då:
-vilka bilar som är lätt trimmade? -vilka tål att trimmas? -vilken bil finns det mkt styling/tuning till?
För inte allt för mkt penagar ska man komma upp i 300-400hk, gärna med bra Nm/vrid. Får inte va allt för dyr heller, orginal bilen exklusive trimm och styling kan få kossta i stora svängar runt 30-50,000 kanske.
haha, ne. Det är inte så lätt att skrapa ihop så mkt pengar eftersom det är första bilen och ja studerar fortfarande till mekaniker ;P.. där av det "låga pris taket" ;D. ja hade tänkt mig köpa en SAAB 900 2.0t - 97:a. men mkt folk avråder mig från att köpa en sådan och sedan trimma eftersom allt mellan motorn och hjulen pajar fruktansvärt lätt med mer effekt än orginal i motorn. stämmer detta?
första bil, turbo och studerande brukar sällan blir billigt med försäkringar, och passa dig för att skenförsäkra bilen och ställa den på nån förälder för du kan stå där utan ersättning ifall olyckan är framme. Vet inte om det går att bli åtalad för försäkringsbedrägeri med men utan ersättning blir du om de gör en utredning då kan de gå runt och fråga grannar osv vem som brukar bilen.
Vad gäller trim så beror det på körsätt om det håller eller inte, generellt kan man väl säga "ge dig inte in på trim om du inte har pengar att betala med" för mer vridmoment och hk sliter mer på koppling, växellåda, stakar mm om man gasar lite. Men det är kul.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Jo precis, det är ju det med pengar alltid! syn men sant.. räknade på vad ja skulle få betala i försäkring för saab 900 2.0t - 97, gick på ca 8,500kr. Men ja har hört att man kan skriva den på en förälder och köpa ett tilläg så att man får full ersättning även om det är en annan person än ägaren som krockar med bilen.
Sen bilen ja tänkt köpa ska vara en bil ja kan ha ett tag, liksom bygga på den allt eftersom jag får pengar. Min polare rekomenderade BMW som en bra bil som håller för trimmning, bättre orginal växellåda, koppling och kardan än tex Saab. Är detta sant eller har ni förslag på en annan bil som verkligen tål för hårda tag?
ja hade tänkt mig köpa en SAAB 900 2.0t - 97:a. men mkt folk avråder mig från att köpa en sådan och sedan trimma eftersom allt mellan motorn och hjulen pajar fruktansvärt lätt med mer effekt än orginal i motorn. stämmer detta?
Visst stämmer det - till viss del. Detta problem har alla framhjulsdrivna bilar, eftersom drivaxlarna är små och ynkliga som nyckelben ungefär. Har du en bakhjusdriven bil så fördelas kraften bättre genom en kraftig kardanaxel och därför förebygger du problemet med att knäcka drevet. Men allt handlar om hur du kör bilen - är man ovarsam så kan man räkna med att det kan kosta.
Håller med JonTe, fast man kan ju bara ta en B234R med 6-växlad 9-3 SS låda i en svart ng900 med Viggenoptik och 19" hjul så har man löst de flesta problem
Klart, väghållningen måste ses över, annars går bilen som en kåt snok på vägen.
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Ingen volvo? Jaja, har alla i familjen de så förstår man dig! (Mor min kör Saab och Pappa Bmw.. )
Fast ett bra Bil råd då? Hmm, Bmw (320 eller större är roliga, vet ej hur de är med trim dock), Audi (helst nyare Quattro) eller nåt i klass med civic/crx? (MKT styling skit till dom, fast jävligt vanliga nu...)