2822
Sök

Bil som tål för trimmning

"Cleant är fint"
46 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
#1
Tja! Har en liten fråga. Jag är lite färsk med det här med trimmning å sånt. så min fråga blir då:

-vilka bilar som är lätt trimmade?
-vilka tål att trimmas?
-vilken bil finns det mkt styling/tuning till?

För inte allt för mkt penagar ska man komma upp i 300-400hk, gärna med bra Nm/vrid.  Får inte va allt för dyr heller, orginal bilen exklusive trimm och styling kan få kossta i stora svängar runt 30-50,000 kanske.

//tack på förhand simon


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
5 maj 2006
#2
Nån turbo-jappse isf tongue


5 710 Inlägg
5 maj 2006
#3
Låter ganska passande med en 9000 2.3T (94-97) men faller på stylingen....

MVH Jonas
..............

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
5 maj 2006
#4
jonTe skrev:
men faller på stylingen....
Därav mitt förslag på nån jappse tongue marknaden är ju översvämmad med styling till såna tongue


Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 maj 2006
#5
bil som tål trim? finns bara en motor som pallar: v8
Styling blir dock jobbigt att hitta.


1 453 Inlägg
5 maj 2006
#6
Jaa Toyota Supra är byggd för att tåla 800 hk smile


Nknn
5 maj 2006
#7
sveddan skrev:
Jaa Toyota Supra är byggd för att tåla 800 hk smile
Leta fram en sån för 30-50k så kan du höra av dig, lr förresten skicka PM så köper jag den!

OnT: Hmm en Toyota celica kasnke? Dem kan du hitta riktigt grymma stylekit till, lättrimmade vet jag dock itne om dem är. Men turbo har dem!
Senast redigerat av N0kan (5 maj 2006)

1 453 Inlägg
5 maj 2006
#8
N0kan skrev:
sveddan skrev:
Jaa Toyota Supra är byggd för att tåla 800 hk smile
Leta fram en sån för 30-50k så kan du höra av dig, lr förresten skicka PM så köper jag den!

OnT: Hmm en Toyota celica kasnke? Dem kan du hitta riktigt grymma stylekit till, lättrimmade vet jag dock itne om dem är. Men turbo har dem!
Sorry, såg inte att du satt ett pristak. tongue


"Cleant är fint"
46 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
#9
haha, ne. Det är inte så lätt att skrapa ihop så mkt pengar eftersom det är första bilen och ja studerar fortfarande till mekaniker ;P.. där av det "låga pris taket" ;D. ja hade tänkt mig köpa en SAAB 900 2.0t - 97:a. men mkt folk avråder mig från att köpa en sådan och sedan trimma eftersom allt mellan motorn och hjulen pajar fruktansvärt lätt med mer effekt än orginal i motorn. stämmer detta?


1 079 Inlägg
5 maj 2006
#10
första bil, turbo och studerande brukar sällan blir billigt med försäkringar, och passa dig för att skenförsäkra bilen och ställa den på nån förälder för du kan stå där utan ersättning ifall olyckan är framme. Vet inte om det går att bli åtalad för försäkringsbedrägeri med men utan ersättning blir du om de gör en utredning då kan de gå runt och fråga grannar osv vem som brukar bilen.

Vad gäller trim så beror det på körsätt om det håller eller inte, generellt kan man väl säga "ge dig inte in på trim om du inte har pengar att betala med" för mer vridmoment och hk sliter mer på koppling, växellåda, stakar mm om man gasar lite. Men det är kul.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

"Cleant är fint"
46 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
#11
Jo precis, det är ju det med pengar alltid! syn men sant.. räknade på vad ja skulle få betala i försäkring för saab 900 2.0t - 97, gick på ca 8,500kr. Men ja har hört att man kan skriva den på en förälder och köpa ett tilläg så att man får full ersättning även om det är en annan person än ägaren som krockar med bilen.

Sen bilen ja tänkt köpa ska vara en bil ja kan ha ett tag, liksom bygga på den allt eftersom jag får pengar. Min polare rekomenderade BMW som en bra bil som håller för trimmning, bättre orginal växellåda, koppling och kardan än tex Saab. Är detta sant eller har ni förslag på en annan bil som verkligen tål för hårda tag?

(Tack för alla bra svar hittils föresten!)


1 453 Inlägg
5 maj 2006
#12
Chill skrev:
ja hade tänkt mig köpa en SAAB 900 2.0t - 97:a. men mkt folk avråder mig från att köpa en sådan och sedan trimma eftersom allt mellan motorn och hjulen pajar fruktansvärt lätt med mer effekt än orginal i motorn. stämmer detta?
Visst stämmer det - till viss del. Detta problem har alla framhjulsdrivna bilar, eftersom drivaxlarna är små och ynkliga som nyckelben ungefär. Har du en bakhjusdriven bil så fördelas kraften bättre genom en kraftig kardanaxel och därför förebygger du problemet med att knäcka drevet. Men allt handlar om hur du kör bilen - är man ovarsam så kan man räkna med att det kan kosta.


214 Inlägg
5 maj 2006
#13
Håller med JonTe, fast man kan ju bara ta en B234R med 6-växlad 9-3 SS låda i en svart ng900 med Viggenoptik och 19" hjul så har man löst de flesta problem smile

Klart, väghållningen måste ses över, annars går bilen som en kåt snok på vägen.

311 Inlägg
5 maj 2006
#14
Volvo 240 tic eller vilken de nu e klarar väl en hel del, eller? Har hör de som skulle haft en 500 hästar, men folk säger mycket ju så de e...

342 Inlägg
5 maj 2006
#15
audi s4 wink skottsäker drivlina å ganska lättrimmat..
hur bra den är på vintern? SKITBRA!! wink

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

1 567 Inlägg
5 maj 2006
#16
Köp en volvo 940ltt..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

"Cleant är fint"
46 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
#17
Allt utom VOLVO! ;D hela familjen har volvo. allt från s80, till v70 ^^

Kom igen nu! ge mig mer bilar som håller för trimmning smile. keep up the good work.

Skulle verkligen kunna tänka mig en audi. Är det dyrt med trim till den?


Utanlem
895 Inlägg
6 maj 2006
#18
Chill skrev:
Allt utom VOLVO! ;D hela familjen har volvo. allt från s80, till v70 ^^
grrrrr en 850 t5 kostar ju 13 000 att få 300hk i..... allt hos atech.... de tycker jag är billigt. men sen så va de ju volvo wink


180 Inlägg
6 maj 2006
#19
fr3drik skrev:
audi s4 SKITBRA!! wink

1 163 Inlägg
6 maj 2006
#20
Ingen volvo? hmm
Jaja, har alla i familjen de så förstår man dig! (Mor min kör Saab och Pappa Bmw.. tongue )

Fast ett bra Bil råd då?
Hmm, Bmw (320 eller större är roliga, vet ej hur de är med trim dock), Audi (helst nyare Quattro) eller nåt i klass med civic/crx? (MKT styling skit till dom, fast jävligt vanliga nu...)

Jaja, lycka till med bilköpet i alla fall! smile

Mvh



Sök