2953
Sök

Hatthylla?

3 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Någon som har en ritning till en hatthylla till en volvo 740? Min bror behöver en ny men jag tänkte bygga en i överaskning till han så jag undrar om någon har måtten till en sån?

Hadet bra,

Lord
125 Inlägg
7 maj 2006
Köp en från en skrotistället och skicka i ett par bra 6 9" istället! Då bli han nog glad!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

51 Inlägg
7 maj 2006
Em orginal Hatthylla e ingen lek på en 740 den har en galen form med vinklar åt alla håll o kanter du kan inte göra en på känn bara o tro att de ska passa....

Man kan heller inte sätta 6*9or i orginal skräpet för de får inte plats den e för smal..

Plus att under hatthyllan fins de inga hål att sticka igenom högtalare utan man får kapa upp med antingen vinkelslip eller sticksåg riktigt surt fatiskt....

Min första bil var en 740 turbo så man har ju exprimenterat lite = )

De lättaste e att såga lite prova såga lite prova och så vidare tills man får den att passa om du inte kan få måtten här eller låna en som redan är färdig och kopiera så får du helt enkelt bygga den ihop med din bror...

Mvh Christian....

142 Inlägg
7 maj 2006
rattfylla?

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

8 156 Inlägg
7 maj 2006
Om jag vore du så skulle jag utgå från en billig hatthylla från skroten och piffa upp den lite.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kejsare
547 Inlägg
7 maj 2006
Det går ju att sätta en masonitskiva över, och klä med högtalartyg. Då får du plats med 6x9"or, och så blir hatthyllan plan

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök