Jokke_ skrev:
gravityone skrev:
Rånarna va med stor sanolikhet inte svenskar. Dom hade militär utbildning men formationen dom använde lärs inte ut i sverige. Min gissning är att dom är engelsmän.
Även pilotet måste ha militärutbildning på hög nivå för en genomsnittlig pilot klarar att hovra 5-7min utan att behöva justera höjd och med det flytta sigåt nått håll. Den här killen höll helikoptern blixt stilla i över 20 minuter och lyckades dessutom flyga därifrån utan att bli upptäck på radarn dvs han höll sig hela tiden under 70meters höjd under hela flygningen.
Piloten höll inte helikoptern blixtstilla i 20 min, han flög runt i omgivningen när rånarna var i byggnaden, sedan kom han tillbaka och plockade upp dem. Dock så landade han i en liten j*vla glänta och det kan inte ha varit det lättaste
tror faktist inte att det var så profsig pilot som dom vill få det till
duktig var han helt klart
men gläntan där han/hon landade i handlar mer om att man skiter i om det går sönder eller ej
det gör inte en pilot som är rädd om sitt jobb
![smile](img/smilies/smile.png)
jag är ruskigt impad och nästan så jag önskade att jag varit med
finns ingen anledning att bli förbannad på rånarna får känslan av att dom inte stökade runt något utan gick in och hämtade pengarna och gick ut
poliserna dock kan man jhu fundera lite hur dom tänkte
amatörer milt sagt
hörde på radion där en person delade med sig av lite inside information från polisen
tydligen hade dom dels fäst en atrapp vid en bränsletank utanför hangaren
sen hade dom tydligen kastat in verktyg och lite skruvar och sånt i hangaren så personalen vågade inte flyga
för dom trodde att något vad förstört
dock var dom helt intakta detta borde väll polisen direkt kunnat genomskådat tycker man jhu
hade jag varit polispilot hade jag flygit endå
men poliserna är så kuvade att dom inte törs göra ett enda skit sen malexander mordena