3365
Sök

S13 går ojämnt och laddar ojämnt

204 Inlägg
27 september 2009
kom å tänka på en ska, testa dra ut lambdan helt  har hört att man ska kunna köra utan. då märker du ju om det är pga läckan som han går som en påse chips. Men vet i fan om det är bra å köra utan så..

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Barne skrev:
kolla så att piggen som sitter i avgaskammen till CAS inte har gått av.
Det finns mängder med olika fel det kan vara. När du har varit i garaget å kollat så får du gärna lista vad som e kollat eller ännu bättre om du har hittat felet så berätta gärna det!

m.v.h

Okej, danke.
Kommer en lista imorgon kväll så kolla gärna in tråden då är ni snälla tongue
Jättetack för alla tips!

MVH!

1 325 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Har kollat över lite på bilen idag bla prövade jag att spraya startgas vid slangar osv. Det gjorde ingenting vilket visade sig att slangarna förmodligen är "täta", skall provtrycka imorgon då jag inte fick vara på pappas jobb utan fick stå utomhus på parkeringen.

Kollade även varför och var det läckte vid turbon, halva downpipe packningen är borta så där har vi svar på det.
Märkte även att turbon inte var fastskruvad klokt, 2 skruvar var helt lösa så det kanske är svaret på orkeslös och dåligt ladd?
Skall plocka av och byta imorgon, förresten går det att köra utan packning om det är tillräckligt plant?

Imorgon har jag strobblampa och provtryckning som skall prövas.
Kom gärna med fler förslag om ni har något som ni tror det kan vara, pratade med en polare som sa till mig att bilen går dåligt och laddar kasst pga läckaget vid turbon men det märker vi imorgon!
Senast redigerat av LINGSTROM (28 september 2009)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 september 2009
LINGSTROM skrev:
Har kollat över lite på bilen idag bla prövade jag att spraya startgas vid slangar osv. Det gjorde ingenting vilket visade sig att slangarna förmodligen är "täta", skall provtrycka imorgon då jag inte fick vara på pappas jobb utan fick stå utomhus på parkeringen.

Kollade även varför och var det läckte vid turbon, halva downpipe packningen är borta så där har vi svar på det.
Märkte även att turbon inte var fastskruvad klokt, 2 skruvar var helt lösa så det kanske är svaret på orkeslös och dåligt ladd?
Skall plocka av och byta imorgon, förresten går det att köra utan packning om det är tillräckligt plant?

Kom gärna med fler förslag om ni har något som ni tror det kan vara, pratade med en polare som sa till mig att bilen går dåligt och laddar kasst pga läckaget vid turbon men det märker vi imorgon!

Tror nog att du har hittat dina fel.

1 325 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Wanegardh skrev:
LINGSTROM skrev:

Tror nog att du har hittat dina fel.

Hoppas det iaf!
Kommer med update imorgon om det blivit bättre!

Jätte tack för alla svar!!!

1 325 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Bytte packningen idag mellan grenrör och turbo då den var gången, nu laddar bilen klokt igen och går lite renare, trycker på bra nu.
Fast tomgången är ännu orolig och den hackar lite ibland, skall se över tändningen och så.

Kommer film på bilen nu när jag fått den gå klokt smile

Tack för hjälpen folket smile)))

1 325 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Problem igen, igår kväll när jag körde så började det ruska i ratten och bilen gick jätte kasst, körde in mot kanten och lät bilen stå en stund, körde iväg igen och inga problem. Kom 3km sen blev det så igen :S
Idag när jag startade och körde så var det inget förutom att den bara laddar 0,3? Igår laddade den 0,6-0,7 :S
Det började vina och skallra i avgassystemet efter en stund så det blev lugn körning till pappas firma för att kolla över felet.

Kollade över packningar och att allt var fastskruvat. En mutter längst fram på grenröret satt löst.
Drog dit den och provkörde utan förbättring. Plockade av och kände på axeln i turbon så inte turbon skurit lr så men icke.
Plockade ihop allt igen och paooww bilen gick som ett skott jämfört med innan, MEN den laddar bara hälften av vad den gjorde igår, kan något ha hänt med wastegaten?

Tomgången är fortfarande jätte jätte hög, steg till 3000rpm, tomgångsventilen är kanske kass?

Hjääällppp tongue

Bilen måste gå klokt nu i helgen, sista lek helgen innan avställning!!

Drifter
283 Inlägg
2 oktober 2009
Du har en skruv på tomgångsmotorn som du kan skruva på, kolla om det hjälper!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

1 325 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Barne skrev:
Du har en skruv på tomgångsmotorn som du kan skruva på, kolla om det hjälper!

Okej, vart sitter tomgångsmotorn?

Du vet inte varför jag tappat ladd helt plötsligt?
Dåliga tändstift? :S
Senast redigerat av LINGSTROM (2 oktober 2009)

Sök