Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer
vad hette de där aluminium rengöringen du använde och vart köpte du det?
Fick låna av han vi delar garage med, så tyvärr vet jag ej! Men det var inte så jättebra faktiskt! Var sjukt koncentrerat också... Stack verkligen i näsan
Jo motorn tar sakta form... Delar köps in och monteras. Kablar dras om och hit och dit! Var väldigt nära en uppstart nu i helgen, men hade beställt fel o-ringar till ac:n. Så fick inte ihop det Skulle ha o-ringar till en -94 men gick på regnr och fick till -93 Nåja, ska ner under veckan och returnera dom andra och köpa rätt!
Var på skroten också. Fick tag i ett fett utblås! Satt på en 745 Turbo, tror det är 4,5" eller 5" Så det fyller ut stötfångaren precis lagom
Mitt sällskap! Familjens lilla hund "Smulan" trivs så fint i 855:ans stora bagageutrymme
Gasspjället blästrat och lackat!
Värmeskydd för grenrör. Hittade ett på skroten från en 850 som gått 10 000 mil Som nytt med andra ord!
om du inte skulle vilja ha ditt insug nå mer framöver så köper ja gärna de å ha som prydnad hemma :-) för satan va blankt de blev!
vill också ha.. bättre pokal finns inte... kanske jag skall be min skyltmakare att gravera in all info om bilen/renoverare, så att framtiden vet vem som åstadkommit detta fina projekt..
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
om du inte skulle vilja ha ditt insug nå mer framöver så köper ja gärna de å ha som prydnad hemma :-) för satan va blankt de blev!
Haha! Tack
kenth66 skrev:
teamvolvoracing skrev:
vill också ha.. bättre pokal finns inte... kanske jag skall be min skyltmakare att gravera in all info om bilen/renoverare, så att framtiden vet vem som åstadkommit detta fina projekt..