2892
Sök

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Euro 5 -2011

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej!

Sol rubriken lyder så har jag en Volkswagen Passat 1.4 EcoFuel metangas/Blyfri 95 oktan -2011.

Rullat 13.000 mil och problemet som finns som varken jag eller mekanikern som jag har haft bilen hos kan lyckas lista ut vad problemet är då jag upplever att bilen får nått "motstånd" i motorn eller dylikt.

Ligger jag på jämngas på motorvägen 110/120kmh så kan ja uppleva att de dyker upp som ett motstånd från ingenstans och jag börjar sakta tappa hastighet fast ja håller samma gas. Det är inte så mycket de rör sig om men kanske tappar 3-5km/h på detta, kan även uppleva att bränsleförbrukningen ökat också.

Mekanikern har kört med dator inkopplad för att kolla injektioner och dylikt men inte sett något där/eller något som han kan jämföra med så finns det någon här med erfarenhet som vet vad som skulle kunna vara problemet?

Mvh
Senast redigerat av dreewz (för 2 timmar sedan)

3 336 Inlägg
för 57 minuter sedan
Är det inte partikelfilter på dom där direktinsprutade VAG bensinarna?
Tänker om den kör regenerering lite då och då. (Vet ärligt inte, utan bara spekulerar. Vore det en diesel vore det första jag skulle tänka)

En 14år gammal som rullat 13k mil körs antingen ganska sällan eller mycket kort. Inget bra för filtermotorer.

Sen uppenbara frågan:
Är det lika om den bara körs på bensin?
Gassystem är det få som bemästrar.
Sällan märkesverkstäderna heller, utan det finns nichade företag för sådant om man googlar.
Senast redigerat av Mossan1 (för 55 minuter sedan)

Sök