2086
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 328 540 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
2 100 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:
Ajabaja..inte trodde jag du gjorde såna misstag, så kablar går av? Hehe.

Kabeln gick faktiskt av första gången vi lyfte ur motorn. Men det är nu först som den har börjat dumma sig. Väldigt konstigt tongue

Zwudda skrev:
Känner du på det sättet Dennis tycker jag du ska låta kärran stå till nästa år!
Inge roligt att åka med den om du inte är nöjd sad

Jo jag kom överens med far om att fixa med den till nästa sommar. Halva sommaren har ju redan gått och jag har varken körkort eller ett besiktningspapper på bilen... Och stressa ihop bilen (igen) orkar jag fan inte. Så denna gång blir det den riktiga förfiningen med en jäkla massa puts och INGEN rost cool

Det känns bättre....

Har du inte behov utav bilen så finns det inget skönare än att mecka när man känner för det eller när man har tid över, att stressa och göra allting halvbra för att det ska bli klart så bilen kan köras är aldrig skojj!

Nej precis. Ungefär så jag resonerar nu också smile

Catalyst skrev:
Läst igenom halva tråden och känner nu att jag borde göra nåt liknande på min egen 850. tongue
Men just nu vill jag bara få den genom besiktningen.

Jäkla fint arbete f.ö! smile

Hehe tongue Tackar så mycket!

Tja!

2 100 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Satt och glodde på värmepistolen och spackelspaden.... Ska man rensa av underredet och slänga på nån färg istället tro? smile Slarvade rätt mycket i början när jag köpte bilen... Har börjat lossna mindre bitar av bodyn sad

Kanske ska satsa på ett vitt underrede? Lär ju passa bra med svarta bakaxeln och framvagnen! Hade ju varit rätt najs faktiskt!

Tja!

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
29 juni 2011
Dennis_999 skrev:
Satt och glodde på värmepistolen och spackelspaden.... Ska man rensa av underredet och slänga på nån färg istället tro? smile Slarvade rätt mycket i början när jag köpte bilen... Har börjat lossna mindre bitar av bodyn sad

Kanske ska satsa på ett vitt underrede? Lär ju passa bra med svarta bakaxeln och framvagnen! Hade ju varit rätt najs faktiskt!

Varför inte?
Du har ju tid iaf tongue

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

2 100 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Satte igång med planerna på att lacka underredet vitt. Börjat skrapa bort all body osv.

Dagsläget:
https://www1.garaget.org/archive/78/77389/183027/183027-2404059.jpg

Tja!

440 Inlägg
3 juli 2011
Jösses. Du ger dig inte på dom lätta/snabba jobben i alla fall.
Kommer nog bli grymt när du är klar i alla fall wink

2 419 Inlägg
3 juli 2011
Har du också nån gummiliknande färg på underredet? smile skulle ju va bra om man kunde "lacka" med en liknande sen igen! smile

2 100 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Har du också nån gummiliknande färg på underredet? smile skulle ju va bra om man kunde "lacka" med en liknande sen igen! smile

Jo precis, det "vita" är lite av karaktären tuggummi wink Mjo, karossen rör sig ju rätt mycket så lite flexande färg hade ju varit bra smile

Tja!

4 299 Inlägg
3 juli 2011
Jävlar vilket jobb!

Kan väl inte säga annat än lycka till och hoppas inte tålamodet tryter! Det sista känns dock inte så troligt roll

2 100 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Jävlar vilket jobb!

Kan väl inte säga annat än lycka till och hoppas inte tålamodet tryter! Det sista känns dock inte så troligt roll

Hehe wink Tack! Haha nja, än så länge går det bra smile Men blir lite tråkigt tar jag helt enkelt en paus och pysslar med det senare. Vill ju jättegärna ha det lackat så smile

Det som jag funderar över är dock vad jag ska lacka med och hur jag ska gå till väga... En hellack hade varit smidig... tongue

Tja!

210 Inlägg
4 juli 2011
testat med avfettning?smile

2 100 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
VXC70 skrev:
testat med avfettning?smile

Kör med avfettning efter jag tagit bort det värsta wink Funkar galant!

Tja!

Trucker
1 220 Inlägg
4 juli 2011
säger bara wheel cleaner å typ diskborste lossnar rätt bra av de!

Vissa är bara bättre än andra!

2 100 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
säger bara wheel cleaner å typ diskborste lossnar rätt bra av de!

Har en skvätt med Wheel cleaner liggande. Får testa! wink Tror dock kallavfettningen jag kör med nu är det bästa. Den är ju gjord för att avlägsna tjära/asfalt cool

Tja!

Trucker
1 220 Inlägg
4 juli 2011
prova å bli förvånad använder bara wheel cleaner numera, tar över förväntan låt de ligga på 1-2 min å skrubba sedan på de å avsluta me att ta hörtrycken å blås av!

Vissa är bara bättre än andra!

2 100 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
prova å bli förvånad använder bara wheel cleaner numera, tar över förväntan låt de ligga på 1-2 min å skrubba sedan på de å avsluta me att ta hörtrycken å blås av!

Bilen saknar bakaxel så jag kan inte rulla ut den på gårdsplanen. Och golvet lutar inget i garaget så det går dessvärre inte att tvätta inne heller tongue Men men..

En bild säger väl mer än tusen ord. Jobbar på i min egna takt. Vill ju inte tappa suget igen som jag gjorde tidigare iår wink
https://www1.garaget.org/archive/78/77389/183027/183027-2410919.jpg

Tja!

2 100 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Har beställt fälgar nu från en bildemontering. Fick bli Nebula 18" :-P Väntar bara på att dom ska acceptera ordern så jag kan fylla i resten av mina uppgifter.

Tja!

5 111 Inlägg
19 juli 2011
Dennis_999 skrev:
strandberg31 skrev:

Jo precis, det "vita" är lite av karaktären tuggummi wink Mjo, karossen rör sig ju rätt mycket så lite flexande färg hade ju varit bra smile

Finns ju vit body nu för tiden, hade det funkat månne?

1 324 Inlägg
19 juli 2011
Dennis_999 skrev:
Har beställt fälgar nu från en bildemontering. Fick bli Nebula 18" :-P Väntar bara på att dom ska acceptera ordern så jag kan fylla i resten av mina uppgifter.

Gött! Kommer bli snyggt!

Forummoderator
26 389 Inlägg
19 juli 2011
Dennis_999 skrev:

Låter som en väldigt trevlig nyhet!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

234 Inlägg
19 juli 2011
Dennis_999 skrev:

Kommer att bli riktigt fint!!! smile

Mvh// Mattias

Sök