Volvo_Mannen skrev:
Tycker mer det är personer som åker tjänstebilar, pratarhandsfree och klär sig i kostym eller whatever. De känner sig mycket viktigare än alla andra och ska trängas i köer, köra fort och hänsynslöst.
Kan lägga som en parantes, åkte vinterbilen och stod i en lång bilkö som var i höger körfält. Och hela tiden åker det förbi folk i vänsterfilen och tränger sig in så vi civiliserade personer får vänta ännu längre. Sånt får mej att koka inombords. När vi väl kommer dit körfältena går ihop kommer en Audi Avant i vänster körfält och ska tränga sig före mej. En tjänsteman. Fan heller tänker jag, ligger väldigt nära bilen framför och Audin kör bredvid mej tills han inte kommer längre. Han hamnar bakom mej och jag ser i backspegeln hur han gesitkulerar och ser förbannad ut och gör en "tummen upp". Jag vevar ner rutan och ger han fingret.
håller med dig det är dom där jävla tjänstebilsmupparna som är dom farliga
det kvittar vad det står på skuffen
visst jag kör som ett svin men endå inte på det sättet
kör om på möte backkrön osv
stör mig oxå på dom där jävla kömupparna som inte förstår att det är pga dom och deras jävla tilltag det är köer om alla la sig på led skulle det inte bli stopp vid hindret
och alla skulle komma fram fortare
värsta var att i sommras fick jag bete mig exakt som dom
när jag väldigt ofta åkte till stockholm och det var under tidspress då jag körde anslutningsbuss till silja
då fick jag tyvärr göra exakt samma sak för att ta mig fram
dom första 3gångerna försökte jag köra med förståndet men det gick tyvärr inte
så då fick man plasera sig på ett dumnt ställe och tränga sig förbi alla
något jag aldrig skulle göra privat
och faktist känner mig ruskigt elak för att jag gjorde det
hade det inte handlat om att jag missade min rast i stockholm om jag inte kom fram i tid hade jag stått längst bak i kön och vänta på min tur