Varför kör jag BMW idag? jo för 10 år sen hittade jag min första BMW 735 iL E23 84 årsmodell i en verkstad för 15.000:-, jag tyckte då att den var snygg, pålitlig, säker på alla sätt och vis, snabb (rak 6a), och priset för så mycket bil.
Sen dess har jag haft flera st, om nu väljer jag att har en V12 är på grund att det är en säker vagn som har respons, stor säkerhet och att äga kostar det inte mer än en Volvo V70 (jämförde med min son V70)tyvärr är det ibland lätt att inte se hastighetsskyltar men inte sätter säkerhet för andra trafikanter.
Har även en 530 touring 03a som jag är mycket nöjd med.
I stora städer det är ofta stressen som gör att folk kör lite som galningar oavsett om det är Volvo, Saab, Audi, Mercedes eller annat och det är kanske lite så som man agerar: En för sig själv och Gud för alla, går det bra så varför inte tänker många, finns även ny körkort tagare som saknar erfarenhet och vill gärna testa sina begränsningar.
I andra länder när man är ny förare man har en liten märke klistrat på bilen som visar att man är ny bilförare under 1 eller 2 år, jag förstår inte varför det inte finns en sådan system här i Sverige.
Senast redigerat av alain (30 september 2009)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster
www.bimmerpower.org