2998
Sök

Nychippad 850 t5 startar ej!

bonntrimmare
655 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Hej chippade en box idag o när jag gick ut o pröva den så starta den ej , men den startar med original boxen ...
vad kan ha gått fel ? det är inget fel på lödningen , lödde en sockel först så chipet är inte bränt vad jag vet

behöver hjälp !

8 Inlägg
7 oktober 2009
Du kanske har satt chippet bakofram?
vet inte om man kan göra det i 850, men det felet kan man göra i en 940 box iallafall.

Powered By - The Mighty Robzz

1 915 Inlägg
7 oktober 2009
Trasig box eller trasigt chip.

BOLUND skrev:
Hej chippade en box idag o när jag gick ut o pröva den så starta den ej , men den startar med original boxen ...
vad kan ha gått fel ? det är inget fel på lödningen , lödde en sockel först så chipet är inte bränt vad jag vet

behöver hjälp !

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

2 452 Inlägg
7 oktober 2009
enkelt,antingen så har du fått kalllödning eller så har du inte satt chipet rätt...misstänker att du har en sockel med 32 pinnar medan chipet har 28 pinnar...du har en skåra på chipet sätt det åt samma håll  samnt så skall chipet placeras med 2 pinnar bakåt alltså kant till kant bakåt

döden kommer tillbaka

bonntrimmare
655 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
turbodeath skrev:
enkelt,antingen så har du fått kalllödning eller så har du inte satt chipet rätt...misstänker att du har en sockel med 32 pinnar medan chipet har 28 pinnar...du har en skåra på chipet sätt det åt samma håll  samnt så skall chipet placeras med 2 pinnar bakåt alltså kant till kant bakåt

chippet sitter åt ätt håll o som du säger har jag ett med 28 pinnar !  ska löda om o kolla om jag får till det... för kalllödningen går väl o "göra om,göra rätt"  ??

tack för alla svaren!

34 Inlägg
7 oktober 2009
Lödningen brukar komma igenom på andra sidan. ta en liten radiomejsel och pilla bort sånt som ligger där det inte ska. Kolla även så du inte råkat löda över nån annan kabel. Ligger en lack över men kan gå igenom om man har otur. Och när man löder sånt ska man använda en grej som tar bort din elektrisitet i kroppen, tror man kan kortsluta komponenter annars. Men tror inte det är så stor risk att du gjort det men kan vara ett alternativ. Men lycka till nu

Mvh christoffer

Sök