Njaa.. ska du ha 175/50-14 fram så borde du egentligen ha 185/45-14 bak, annars kommer bakdäckena att bli högre än vad framdäckena är .. å då blir det lite traktorlook på det hela
Jo, bakdäckena hade blivit lite mindre.. 4,75mm totalt på höjden faktiskt Frågan är om man ser de där nästan 5millimeterna
Hade du haft den dimensionen du föreslog, alltså 195/50-14 bak så hade det istället blivit.. såg nu iofs att det hade blivit 5mm då istället.. så de blir nog inte så stor skillnad, men lite
Jo, bakdäckena hade blivit lite mindre.. 4,75mm totalt på höjden faktiskt Frågan är om man ser de där nästan 5millimeterna
Hade du haft den dimensionen du föreslog, alltså 195/50-14 bak så hade det istället blivit.. såg nu iofs att det hade blivit 5mm då istället.. så de blir nog inte så stor skillnad, men lite
tycker du jag ska köra på 175/50-14fram och 185/50-14 bak? har ju coilovers så jag sänker hur som och 45 i profil blir lite dyrare är ju somsakt student än :p
Njaa.. ska du ha 175/50-14 fram så borde du egentligen ha 185/45-14 bak, annars kommer bakdäckena att bli högre än vad framdäckena är .. å då blir det lite traktorlook på det hela
Förstår ditt resonemang men tycker ändå vofloo ska köra samma profil fram och bak! Hellre några millimeter högre bakdäck än tvärtom... Och som han själv sade, ingen risk för nåt traktorstuk eftersom han har coils!
Och i och med att 45-profiliga däck verkar vara svåra att få tag på så röstar jag på 175 fram och 185 bak! Detta pga att han måste köpa en högre profil (50-profil) på däcken, så då framkommer inte stretchen lika tydligt som med lägre profil...
nice med tyskstuk, sugen som fan på en gammal vw ja med
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.