9 oktober 2009
Trådstartare
Är lite sugen på att eventuellt köpa mig en Saab 900 eller en 9000.
Saab 900 hade jag tänkt på den äldre varianten, 9000 hade jag tänkt på både den gamla eller den nya.
Hur är det med mekandet, är dessa bilar lättmekade? Är det stor skillnad på mekandet av den gamla 9000 och den nya vad det gäller enkelhet (om dom är enkla att meka det vill säga)?
Hur är komforten? vilken är bekvämast?
Hur är det med köregenskaperna, har dom denna sportighet som Saab är kända för?
Nyckeln mellan sätena, vet att gamla 9000 inte har det, men har 900:an det och den nya 9000?
Vad för årsmodeller är det som har nightpanel?
Är det fortfarande så att halvkombivarianterna är mer eftertraktade än sedanerna av 9000-modellerna (lättare att sälja en halvkombi än sedan)?
Vad kan dom tänkas dra vid blandad körning? pratar vi under eller över 1 liter per mil (tänkte skippa turbomodellerna)?
Finns det något motoralternativ man bör undvika?
Finns det någon årsmodell man bör undvika?
Vart brukar rosten sätta sig på dessa bilar?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!