4669
Sök

Bakrutetorkarspolare,få den att spruta nåt annat än spolarvätska

blacken
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
Mortalis skrev:
Upplever aldrig att någon tvärnitar framför en, så jag undrar hur fan du beter dig i trafiken egentligen. Kör 1500 mil i Göteborg huvudsakligen och visst finns de rötägg, men de håller fan inte på å tvärnitar o jävlas såpass mkt att ja skulle börja fundera på att förstöra en bil för att kunna spruta hallonsaft som hämnd och riskera spö samt åtal

ja tex..3 filigt 90 gräns..ligger i innefilen i ca 100/110...finns utrymme i dom andra filerna..jag lägger mig ganska nära..inte en jävel framför men desto fler bakom mig som höll samma snitt innan åbäket..och då lägger fanskapet på tvärniten...Du kan försöka att rättfärdiga det på alla dina vis..

men så gör man inte..punkt och slut...

och det där var bara ett exempel...

ibland behöver man bjuda på hallonsaft elr whatnot.Och om du väljer att stanna på motorvägen och diskutera så är det helt up to you

och jag kör ca 4000 mil i sthlm/år

Det är faktiskt så här, att du SKALL ha ett sådant avstånd till framförvarande fordon så att du KAN stanna i god tid. Kan du inte det så har DU gjort/kört fel. End of story..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 oktober 2009
Om man har någon som ligger för nära bakom, då kör man helt enkelt för sakta. Sluta köra som gamla blinda kärringar så kommer trafiken flyta på bättre, eller håll er till högerfilen bland lastbilar och epa-traktorer där ni hör hemma.

blacken
11 oktober 2009
FL3JM skrev:
Om man har någon som ligger för nära bakom, då kör man helt enkelt för sakta. Sluta köra som gamla blinda kärringar så kommer trafiken flyta på bättre, eller håll er till högerfilen bland lastbilar och epa-traktorer där ni hör hemma.

Dum och tråkig attiyd till övriga trafikanter, sant kör man lite slött så ska man ligga i högerfilerna, men man är inte tvungen att ligga prick det som hastighetsskyltarna anger..

C20LET
1 041 Inlägg
11 oktober 2009
FL3JM skrev:
Om man har någon som ligger för nära bakom, då kör man helt enkelt för sakta. .

håller med dig där, att det ska vara så svårt o släppa förbi bakom varande bilen o ligg o kör i den haststigheten du vill.

Vi tycker olika vet jag, that's it

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 oktober 2009
blacken skrev:
FL3JM skrev:

Dum och tråkig attiyd till övriga trafikanter, sant kör man lite slött så ska man ligga i högerfilerna, men man är inte tvungen att ligga prick det som hastighetsskyltarna anger..

Det som står på hastighetsskyltarna är "minsta tillåtna hastighet" i min värld. smile wink

1 207 Inlägg
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
nej jag är innerligt less på alla som tvärnitar och blinkar och har allmänna spasmeryck på vägarna och leker poliser....så...därför behövs nu något göras

Hahaha! Ja dumma medtraffikanter som måste sakta ned. Alla skulle haft en plog fram på bilen, och störtbur inne, så man inte skulle behöva tvärnita eller hur?

Hur fan tänker du?

blacken
11 oktober 2009
FL3JM skrev:
blacken skrev:
FL3JM skrev:

Det som står på hastighetsskyltarna är "minsta tillåtna hastighet" i min värld. smile wink

Förstås det är ju två skyltar ibland, då så ska man väl plussa ihop nuffrorna + moms  lol

401 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Svårt att fatta eller..det är inte eran uppgift att se till att folk håller hastighetsgränser eller avstånd.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
Svårt att fatta eller..det är inte eran uppgift att se till att folk håller hastighetsgränser eller avstånd.

Vart tror du problemet ligger? I ditt infantila beteende eller hos övriga trafikanters sätt att markera att det inte är ok att ligga för nära? (det handlar ffs om självbevarelsedrift).

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

401 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
Saab_Diana skrev:

Vart tror du problemet ligger? I ditt infantila beteende eller hos övriga trafikanters sätt att markera att det inte är ok att ligga för nära? (det handlar ffs om självbevarelsedrift).

oj nä men ok..ska mogna till mig och börja tvärnita då.

3 259 Inlägg
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:

Men vad är det du inte förstår? Det är ju för fasiken MIN nacke/MIN bil/MITT liv om det vill sig illa/MITT barn i baksätets liv om det nu vill sig väldigt illa/ etc etc ets som går åt skogen när du plöjer in i arslet i 90km/h på mig när jag måste bromsa för att undvika fara på vägen, bara för att du ska ligga för nära(som inte bara är otroligt korkat men dessutom olagligt).. Så det kan du ge dig fasiken på att det är min uppgift att se till att ingen ligger för nära mig nu när dom inte fattar det själva!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 688 Inlägg
11 oktober 2009
Håll avstånd bara så löser de iig, ja brukar ligga å tuffa i 70-80 på motorvägen utan några problem just för att folk respektrerar det. Lär er respektera att alla inte vill hålla 110 på motorvägen, sen finns det dom som ligger i 90 i omkörningsfilen, men det får dom stå för. smile
Det drar mindre soppa att ligga i lägre fart och det är skönt att ligga bakom lastbilar också, dom håller jämn fart. Inte upp ner, upp ner och upp ner igen som vissa mongoloider ute på vägarna.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

401 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Saab_Diana skrev:

Men vad är det du inte förstår? Det är ju för fasiken MIN nacke/MIN bil/MITT liv om det vill sig illa/MITT barn i baksätets liv om det nu vill sig väldigt illa/ etc etc ets som går åt skogen när du plöjer in i arslet i 90km/h på mig när jag måste bromsa för att undvika fara på vägen, bara för att du ska ligga för nära(som inte bara är otroligt korkat men dessutom olagligt).. Så det kan du ge dig fasiken på att det är min uppgift att se till att ingen ligger för nära mig nu när dom inte fattar det själva!

ja kanske du ska låta bli o tvärnita för synvillor då.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:

Och inte heller din uppgift att straffa dom med lingonsaft.
Men annars, kan man verkligen ta en person som sitter inne med två varningar seriöst?

Whine whine!

401 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Urkas skrev:
Saab_Diana skrev:

Och inte heller din uppgift att straffa dom med lingonsaft.
Men annars, kan man verkligen ta en person som sitter inne med två varningar seriöst?

------------------

Inlägg redigerad ev mod.

1 353 Inlägg
11 oktober 2009
Johanlkpg skrev:
Jag ska iallafall montera extraljus/backljus riktade bakåt med en separat knapp som man kan blinka med då jag höll på att gå i taket när det låg en idiot bakom i en halvmil med helljus på. Som sagt att man blinkar med dimmljus eller bromsljuset fattar inte folk.

ska fixa det jag med på vinterbilen tänkte jag!

stort bosch extraljus med biltema 100W precis i huvudhöjd bakåt.

ska dom ligga och slicka röv så får dom skylla sig själv.

jag Pallnitar också om det är nån som ligger upp i röven, om dom fortfarande inte fattar så kan jag lägga mig i 50 km/h på 90 sträcka tills dom fattar, då ökar jag igen smile
Senast redigerat av Batta (11 oktober 2009)

There's no replacement for displacement

3 259 Inlägg
12 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
JonR skrev:
Saab_Diana skrev:

ja kanske du ska låta bli o tvärnita för synvillor då.

Suck... Hoppas du innerst inne tar åt dig o tänker efter så kanske du slipper orsaka en olycka åt nån annan..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 oktober 2009
tråd låst då den spårat ur i pajkastning

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök