Jag bumpar en 1 månad gammal tråd nu..
1. brandt_ vet inte vad han pratar (eller skriver) om. Gamla STi modeller har dessutom exakt samma material till drev osv, enda skillnaden är lägre utväxling / mindre drev vilket gör att dom håller något bättre. En 6 växlad newage STI låda är skottsäker och kostar runt 25k i England med alla nödvändiga tillbehör (dock ingen rolig diff)
2. 99-00 av GTn är att föredra, äldre än 97 är galenskap. 99-00 fick bättre bromsar, phase 2 moton (bla mappbar ECU), facelift front, lite uppdaterad inredning, andra fälgar, annan vinge och lite annat smått och gott.
3. 20 tusen mil för en Impreza är väldigt många mil eftersom det är busbilar. När jag köpte så tycker jag 10k mil var på tok för mycket...
4. Ja dom rostar, är den vinterkörd är det garanterat rost på den... Inte allt för bra rostskydd även om dom fick en tectyl behandling i importhamnen. Skärmkanter bak är vanligt, typ 9/10 är rostiga där om dom inte redan är lagade.. Sen kan dom väll rosta lite överallt, det är svårt att hitta fina exemplar tyvärr.
Senast redigerat av ImprezaGC8 (18 november 2009)