3703
Sök

Audi 90 -88, start ej möjlig med kall motor ?

36 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Tjenare!

Bytte till mig en audi 90 från -88 igår då en kille nämligen fått startproblem med den och ville få tag i en fungerande bil så fort som möjligt.. tongue

Det är alltså en bil som han inte hade lyckats få igång av någon anledning, han bytte olja, filter och stift men det gick ändå inge bra att starta den. Vi kom överens om att de skulle bogsera den hem till mig vilket var ca 4 mil och efter knappt halva vägen ringde han och hade lyckats få igång motorn, och kunde köra resten av vägen utan problem.
Efter bilaffären skulle jag starta bilen efter att den va avstängd i 5-10 minuter och de va inga problem alls, gick hur fint som helst. Jag ställde in bilen i garaget och gick ut imorse för att köra ut och tvätta den.
Då ville bilen inte alls starta. När man vrider om nyckeln kommer det en liten "puff" som låter precis som att bilen vill gå igång men sen händer inget mer. Exakt samma sak händer varje gång man ska starta bilen, motorn mullrar till precis som att den kommer starta men den gör inte det.
Inne i bilen lyser motorlampan och han jag köpte bilen av pratade om att lambdan kanske måste bytas också, men har de någonting med kallstart att göra ? Antar att felet har nå med kallstart att göra eftersom det inte är några problem att få igång den när den är varm. big_smile
Senast redigerat av Q4Rspwn (23 oktober 2009)

371 Inlägg
25 oktober 2009
Vad har du för inspr på denna bilen? K-jetronic eller?
Om det är det så kan det vara kallstarts/Accsspridaren som inte fungerar längre.

460 Inlägg
25 oktober 2009
låter som att det är tempgivaren som är paj.. rätt vanligt fel på äldre vag bilar

36 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
need_4_boost skrev:
Vad har du för inspr på denna bilen? K-jetronic eller?
Om det är det så kan det vara kallstarts/Accsspridaren som inte fungerar längre.

tror de är k-jetronic, hade de på min audi 80 -83 iaf och de här är ju efterföljaren så tongue
tack för tipset iaf smile

Sök