3309
Sök

Skillnad mellan BMW 325-323

136 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
#1
tjena!big_smile vet inte ifall tråden ligger rätt men hoppas på de annars är de bara å flytta den^^

tänkte kolla ifall ni vet hur stor skillnad det är på BMw 323-325. tänker på E36 för 323 har nämligen 170hk på pappret medans 325 har 194 nånstans va? men har hört folk säga att dom går i snitt lika bra endå^^?

nån som har erfarenhet av detta? skulle vart intressant å veta då de snart blir dags för en annan bil än en skabbig 520xD
Senast redigerat av hablam (23 oktober 2009)

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller

OUTLAW1
23 oktober 2009
#2
vet inte vem du pratat med som ljuger som en häst travar..
323 är slö med 170hk OM man jämför mot en 325:a på 192hk

bottendraget e enormt mycket bättre på 325:an
325:an e mer explosiv i motorkarraktär

323 e tänkt mer som familjeracer fast utan racer...hehe
bra utväxling och bra egenskaper fast inte lika rolig o busig som en 325:a

323 skulle man kunna jämföra med 318is på 150hk...

satsa på en fin 325:a om du vill ha racer en 328 om du vill ha en hastighetsracer och en 318is/323 om du vill ha en söndagsbil till familjen...

136 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
#3
rallykid skrev:
vet inte vem du pratat med som ljuger som en häst travar..
323 är slö med 170hk OM man jämför mot en 325:a på 192hk

bottendraget e enormt mycket bättre på 325:an
325:an e mer explosiv i motorkarraktär

323 e tänkt mer som familjeracer fast utan racer...hehe
bra utväxling och bra egenskaper fast inte lika rolig o busig som en 325:a

323 skulle man kunna jämföra med 318is på 150hk...

satsa på en fin 325:a om du vill ha racer en 328 om du vill ha en hastighetsracer och en 318is/323 om du vill ha en söndagsbil till familjen...

jasså det är såppas skillnad endå? vettefan vad han snacka om dåO.o men tyckte de lät rätt otroligt^^ tack för svaret^^

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 oktober 2009
#4
323an är faktiskt en nerstrypt 2.5a

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 210 Inlägg
24 oktober 2009
#5
är inte 325 en vanos motor????  de är inte 323 ... där har du skillnaden som gör dom små hk wink

1 210 Inlägg
24 oktober 2009
#7
ja då så mysteriet löst.. 323 är i princip en 325 motor utan vanos... smile

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
24 oktober 2009
#8
Då var de dags igen igen då, 323/523(e46/e36(sena)/e39) har vanos 96-98 och därefter dubbelvanos, de gamla e34/e36 var vanoslösa 91-92 sen har de vanos.
323/523 är mer bottenstarka än 325/525, 323/523 har 170hk på papperet och i rototest har de också 170hk på hjulen vilket ca 185hk i motorn.
525 e34 192hk och 523 e39 har samma acctid 0-100 och samma toppfart enligt BMW så inte skiljer de några 22hk då..  Har själv haft 4 e39or och två e34or så jag har en viss aning om hur de går, men visst gamla 525/325 går något lite bättre på toppvarv men ingen jätteskillnad och prata om alls.
Senast redigerat av Niklasw (24 oktober 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

1 210 Inlägg
24 oktober 2009
#9
Niklasw skrev:
Då var de dags igen igen då, 323/523(e46/e36(sena)/e39 har vanos 96-98 och därefter dubbelvanos, de gamla e34/e36 var vanoslösa 91-92 sen har de vanos.
323/523 är mer bottenstarka än 325/525, 323/523 har 170hk på papperet och i rototest har de också 170hk på hjulen vilket ca 185hk i motorn.
525 e34 192hk och 523 e39 har samma acctid 0-100 och samma toppfart enligt BMW så inte skiljer de några 22hk då..  Har själv haft 4 e39or och två e34or så jag har en viss aning om hur de går, men visst gamla 525/325 går något lite bättre på toppvarv men ingen jätteskillnad och prata om alls.

Låter på dig som att du inte få göra nå annat än bemästra oss som har fel tongue  stackars dig du wink

Ja nu har en kunnig om ämnet svarat så nu kan vi låsa denna tråd. smile Tack Niklasw jag kommer sova gott nu big_smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
24 oktober 2009
#10
Mer skillnad också vad gäller material. 323/328 = Alublock/alutopp. 320/325 = Gjutjärnsblock/alutopp. Dvs; överladda hellre M50B25 eller B20 ifall du har ansträngd budget. Nu handlade inte tråden om detta, men ja. Skiljer på blocken. Vid närmare eftertanke så är jag lite osäker på 320, men 325 är definitivt gjutjärn.

"When innovation meets passion!"

136 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
#11
Niklasw skrev:
Då var de dags igen igen då, 323/523(e46/e36(sena)/e39) har vanos 96-98 och därefter dubbelvanos, de gamla e34/e36 var vanoslösa 91-92 sen har de vanos.
323/523 är mer bottenstarka än 325/525, 323/523 har 170hk på papperet och i rototest har de också 170hk på hjulen vilket ca 185hk i motorn.
525 e34 192hk och 523 e39 har samma acctid 0-100 och samma toppfart enligt BMW så inte skiljer de några 22hk då..  Har själv haft 4 e39or och två e34or så jag har en viss aning om hur de går, men visst gamla 525/325 går något lite bättre på toppvarv men ingen jätteskillnad och prata om alls.

tack tack^^ detta va nått liknande jag tänkte men va ändå lite osäker:P tack igen för ett bra svar^^

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller


Sök