Herrejösses va ni/du ligger i Kul å se en 205GTI -88 igen.. Har haft en sådan för många år sen, riktigt roliga små pigga lådor (tryckte dit spridare från 405 SRI, gick bättre än innan iaf)
Lycka till i fortsättningen! Tittar in lite då å då. Mvh Thomas
Du har nog fantiserat att den gick bättre med 405sri spridare eftersom de är likadana som på 205 gti Även om dem varit större så hade den fått för mycket bränsle och gått sämre (Om man inte mappar om dvs)
Inne ifrån hjulhuset sett ska det tectylas rikligt och den lilla glipan där är mellan bilens plåt och förstärkningen kommer antagligen att tätas med sika flex. Om glipan är tillräckligt stor kan jag även spruta tectyl där i mellan med en idé jag precis fick
Glöm inte att efterdra övre infästningen in till skuffen lite då och då på bakaxeln, kanske ska man också använda sig av loctite, 3 av mina fyra muttrat fladdrade nämligen loss trots min hårda åtdragning, tur att jag upptäckte det i tid och åtgärdade det, hade ju inte varit kul att bli omkörd av bakaxeln
Båda förstärkningarna till takluckan är klara med två lager glasfiber. Bakaxlen är helt nerplockad och ett antal delar är blästrade. Bakoken är blästrade och klara, ena fram oket är blästrat mm.
Karossen står nu på annat ställe pga pappa fixar med sin egna bil. Men den är nog borta i nästa vecka.
Sorry för att jag är seg på att uppdatera! Vi grejar flera gånger i veckan så vi har inte semester kan jag säga. Uppdatering kommer senare men när vet jag ikke
Helgrymt projekt! du som har skruvat ner allt i molekyler vet kanske var den största jordningen sitter från karossen till motorn? min batterilampa blinkar men generatorn är det inget fel på