3138
Sök

850 T5 Vattenläckage ifrån blocket eller vart?

5 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Hej.

Köpte mig en 850 T5 -94 för 1 vecka sedan med mycket gjort.

Trimmad med strax över 400hk.

Efter att ha kört bilen i 12 timmar så ansåg jag att det kom lite vit rök ur avgassystemet så jag stannade bilen och tittade under den. Det droppade vatten under bilen & jag var noga med att kolla så inte bilen blivit varm eller något. Försökte starta men bilen ville inte gå igång utan misstände och verkade mer eller mindre helt död. Bogserade iväg bilen till verkstaden och tog bort insuget & dess delar för att få öppet fält till blocket och för att se om topplockspackning gett upp. ( Det luktade bränsle i behållaren ) .
Efter att ha fått bort blocket så hälde jag in vatten i behållaren för o se vart läckaget kom ifrån , då det läckte när bilen var avstängd. ( BILD  : http://www4.speedyshare.com/data/625419 … /850T5.jpg ) där precis höger om den svarta dosan ( bakom den eller något ) forsar vattnet ut & jag undrar nu vad det är som kan ha hänt. Då jag inte är världsbäst på motorer och dess like så vet ju inte jag om det har något med topplockspackning, vattenpump o göra eller om det kan vara något annat som orsakar detta..

Tacksam för svar.

8 250 Inlägg
27 oktober 2009
Eftersom bilden inte funkar så får vi gissalite. Men om det är det svarta burken i plast som sitter under insuget som det läker till höger om så är det toppackningen som gått åt skogen.

5 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
felet funnet. Blocket har spruckit på insugs sidan. Så blir till o köpa ett nytt t5 block 99+. Ifall ni vet om ett t5 block ifrån 99 och uppåt för en bra peng som är FELFRITT. så återkom

Sök