3829
Sök

Vita alu-fälgar....suck!

17 Inlägg
12 maj 2006
Trådstartare
Det sitter vita fälgar original på min bil. Men dem har alltid varit lite små sunkiga sen jag fick dem! Eftersom ekonomi inte tillåter nya fälgar just nu tänkte jag höra om man kan göra nått vid alu-fälgar själv? Det är mest att lacken spruckit och en del smårepor! Nya fälgar kommer, men inte än. Kan man slipa fälgarna och sen spreja dem? Eller vad ska man göra?

Tacksam för alla tips och trix!!!!

Ha det tårta!

Avstängd
1 106 Inlägg
12 maj 2006
Prova o lacka fälgarna.

Livet startar vid 220 km/h

914 Inlägg
12 maj 2006
känner ingen som har nån form av lackutrustning då ?
Annars om dom ändå ser för jävliga ut slipa till dom väldigt noga å testa å spraya..

17 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Tack för alla svar!
Tänkte mest att det var alu fälgar, har slipat om plåtisar innan, men var lite osäker! Man får väl balansera om dem sen eller?
Simma lugnt alla glada människor!

SSS -12
3 217 Inlägg
15 maj 2006
Jag slipade ner mina fula fälgar och penslade på rätt rejält med hammarlack, men ska det görs snyggt så tycker jag att du lämnar in dem! Kostar ca 500 kr/fälg för att göra vid och pulverlackera dem vita! Tror det är något däromkring iallafall!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
15 maj 2006
slipa ner dom med däckena på, och maskera bra bara, slipa rejält med fint sandpapper, och måla på.. blir perfeeeekt om man vill ha det lite finare utan att kosta skortan..

runt 250kr för slip+färg.. vanlig fälgfärg. smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

305 Inlägg
15 maj 2006
jag pulverlackerade mina, 1500 kr inkl blästring smile

17 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Tänkte att jag skulle försöka slipa dem själv, men vi får se.
Tack för alla goda råd.

Sök